۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۳۴۱۲۵
مدیرکل اوقاف استان مرکزی:

عرصه رقابت‌ قرآنی از مؤثرترین راه‌های گرایش جوانان به مباحث کلام وحی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی ‌و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، گفت: این مسابقات با هدف رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آیات و قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود.
قرآن کريم قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، گفت: این مسابقات با هدف رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آیات و قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود.


وی اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه، ارتقاء سطح فنی قرائت و حفظ قرآن کریم در سطح کشور، گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بین اقشار جامعه، ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات، ایجاد فضای قرآنی در جامعه، تجلیل از جوانان فعال در عرصه قرآنی و ایجاد امکان تبادل اطلاعات و تجربیات متسابقین را از اهداف این مسابقات عنوان کرد.


حجت‌الاسلام عباسیان، تشویق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در مسیر قرآن را مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات قرآن عنوان کرد و افزود: در روایتی از امام صادق(ع) نقل است که در رابطه با میزان اهمیت فراگیری قرآن می‌فرمایند؛ «من تعلم القرآن و هو شاب مومن اختلط القرآن بلحمه و دمه» هر کس قرآن را بیاموزد در حالی‌که جوان مؤمنی است قرآن با گوشت و پوستش آمیخته می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف استان گفت: گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم در عصری که قدرت‌های استکباری با تمام قوا به مبارزه با ارزش‌های معنوی پرداخته و سعی در اشاعه بی‌بندوباری و فحشا در میان جوانان دارند امری مبارک و از الطاف الهی است.

 

وی ادامه داد: انس جوانان با کلام وحی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی روز به روز در حال افزایش است و مهم‌ترین و مؤثرترین حربه در برابر این هجمه فرهنگی محسوب می‌شود.


مدیرکل اوقاف در پایان، افزود: فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی است؛ لذا این مسابقات همه ساله طی مراحل مختلف شهرستانی، استانی و کشوری توسط این سازمان برگزار می‌شود تا بتوان ضمن برگزاری گامی ارزنده در جهت رسیدن به اهداف ذیربط برداشت./828/د102/ب6

ارسال نظرات