۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۳۴۱۲۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

طبس؛ میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی استان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که مرحله استانی سی‌ وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در روزهای پایانی آذر ماه در خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: بقعه امامزاده حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) طبس در روزهای 26 تا 28آذر میزبان این رویداد قرآنی و فرهنگی بزرگ در خراسان جنوبی خواهد بود.
حجت‌الاسلام محمدطاهر گرايلي

حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به این که عبادت حقیقی زمانی است که از روی خلوص نیت بوده و با مراتب معرفت عجین باشد، گفت: حفظ قرآن بهترین وسیله برای رسیدن به قرب الهی است آن چنان که در اسلام به خاطر سپردن آیات قرآن عبادتی مهم به شمار می‌رود و پاداش بسیار زیادی برای فرد به دنبال دارد. 

 

وی با تأکید بر تأثیر مسابقات قرآن در ایجاد انگیزه و توسعه سطح فرهنگی جامعه و نهادینه کردن فرهنگ خانواده قرآنی در استان های کشور، اظهار کرد: چهار هزار نفر در مرحله شهرستانی سی‌ و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن حضور داشتند که این مشارکت نشان از علاقه مردم استان به قرآن دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرورش 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن در کشور، ادامه داد: تمامی دستگاهای فرهنگی، مربیان، معلمان باید در این راستا قدم‌های محکمی بردارند تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه محقق شود و به توانیم به جامعه ایده آل و نمونه اسلامی دست پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم استان در همه شهرستان‌ها از این مسابقات، تصریح کرد: پس از رقابت بسیار خوب در مرحله شهرستانی 500 نفر از مقاطع سنی و رشته‌های مختلف به مرحله استانی راه یافتند که  پس از این مرحله نفرات برگزیده جواز ورود به مرحله کشوری را به دست خواهند آورند.

 

وی افزود: داوری این دوره از مسابقات در استان  توسط شش داور کشوری و چهار داور استانی انجام خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در هر رشته و رده سنی و در هر بخش سه نفر برگزیده و نفرات برتر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت، گفت: مراسم  افتتاحیه استانی سی‌ وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم چهارشنبه 26 آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشا در تالار میقات الرضا امامزاده حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) طبس برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین به مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات اشاره کرد، افزود: مراسم اختتامیه سی‌ وهفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف جمعه 28 آذر در آستان امامزاده حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) طبس انجام خواهد شد.

 

وی یادآور شد: برگزاری این مسابقات موجب افزایش حال و هوای قرآنی و انس با قرآن در میان مردم شده و زمینه افزایش پیوند مردم و خانواده ها را با قرآن کریم فراهم کرده و در حال حاضر خانواده ها با دیدن حافظان و قاریان قرآن تصمیم گرفته اند که فرزندان خود را با فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی آشنا کنند که این موضوع عزم اوقاف را برای افزایش برگزاری دوره های آموزشی در بقاع متبرکه افزایش داده است./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات