۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۱۳۳
امام جمعه بیرجند:

توطئه‌های دشمن در همه عرصه‌ها قابل مشاهده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که امروزه دشمن تنها در مباحث فرهنگی و پوشش بر روی فرهنگ مردم کار نمی کند، گفت: امروزه توطئه های دشمن به آشپزخانه ها و شیوه تغذیه ما هم رسیده است.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در نشست مجمع عالی بسیج با بیان این که امروزه دشمن تنها در مباحث فرهنگی و پوشش بر روی فرهنگ مردم کار نمی کند، گفت: امروزه توطئه های دشمن به آشپزخانه ها و شیوه تغذیه ما هم رسیده است به گونه ای که ماهواره با پخش برنامه های آشپزی سعی دارند شیوه تغذیه و آشپزی مردم را غیر اسلامی و غربی کند.

 

وی با بیان این که یهود برنامه ریزی ویژه ای برای تغییر برنامه غذایی مردم انجام داده است، ادامه داد: یهود صهیونیست با ترویج غذاهایی که برای بدن ضرر دارد اقدام به تضعیف مسلمانان کرده و حتی افزایش نسل آنها را به وسیله غذایی هایی که موجب ناباوری می شوند در معرض تهدید قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که طب نوین با وجود این که در بیشتر حوزه ها دستاورد خوبی داشته است ولی بیشتر درمان هایی که ارائه می کند موقت بوده و تنها ظاهر بیماری را بهبود بخشیده است، افزود: این طب نتوانسته در درمان بعضی از بیماری ها دستاورد موفقی داشته باشد در حالی که طب سنتی در کوتاه مدت به درمان ریشه ای بیماری ها پرداخته به همین دلیل با شرایط کنونی جامعه حضور طب سنتی در کنار طب جدید و نوین روز ضروری شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که  طب سنتی دارای ریشه ای کهن در جامعه اسلامی است، تاکید کرد: در زمان هر کدام از ائمه شیوه های خاصی از طب سنتی رایج بوده و هر کدام از ائمه دارای طب خاصی هستند که منابع آن در اسلام موجود است که طب الرضا(ع)، طب امام جعفر صادق(ع) و طب قرآنی از مهم ترین منابعی هستند که به طب اسلامی اشاره دارند.

 

وی با اشاره به این که غرب برای نابودی طب سنتی در جهان اسلام تلاش کرده است، ادامه داد: اندیشمندان و طبیبان یهودی حاصل پژوهش های حکیمان ایرانی را به کشورهای خود برده و از آن استفاده کردند و در سایه ارائه شیوه های درمانی نوین به کشورهای اسلامی سعی کردند طب نوین و سنتی آنها را از بین ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که با همکاری حوزه های علمیه و حکیمان و منابع اسلامی پژوهش های مورد نیاز در زمینه طب سنتی و اسلامی جمع آوری شده است، اظهار داشت: با استفاده از این منابع و با کمک پزشکان در خراسان جنوبی به زودی خانه طب اسلامی و سنتی راه اندازی خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی یادآور شد: خوشبختانه در خراسان جنوبی به تازگی گرایش و رویکردهای مردم نسبت به طب اسلامی افزایش یافته است که این موضوع نشان دهند افزایش علاقه مندی مردم به درمان سنتی و درمان ریشه ای برگرفته از منابع اسلامی است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات