۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۳۴۱۴۴
آیت الله نوری همدانی:

تجمع بزرگ اربعین قدرت تشیع را به رخ جهانیان کشیده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در هیچ کجای دنیا نمی توانند بیست میلیون نفر را در یک‌جا گرد هم آورند، گفت: تجمع عظیمی که در اربعین حسینی شکل می‌گیرد چیزی شبیه معجزه است و قدرت جهان تشیع را نشان می‌دهد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در اسلام مسأله خدمت به جامعه بسیار مهم است؛ امام سجاد(ع) می فرماید شریف ترین عبادت آن است که انسان به جامعه مسلمانان خدمت کند.

وی با اشاره به شکل های مختلف خدمت رسانی، گفت: گاهی خدمت مالی است؛ قرآن در شش جا مسلمانان تشویق می شوند که اموال خود را در راه انسان خرج کنید«مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ»هرچه در دست شما است زوال پذیر است و آنچه نزد خدا است باقی می ماند؛ با فرهنگ وقف اموال مردم باقی می ماند و صدقه جاریه محسوب می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی خدمت فرهنگی را بسیار مهم خواند و بیان داشت: حضرت فاطمه از پیامبر(ص) نقل می فرماید عالمانی که مردم را ارشاد می کنند جوایزی الهی به آنان تعلق می گیرد و هر اندازه در این زمینه کوشش کنند به همان نسبت پاداش می گیرند.

وی با اشاره به آیه«مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً» ابراز داشت: کسی که یک نفر را هدایت کند گویا همه بشریت را هدایت کرده است؛ امام علی(ع) می فرماید اگر کسی را به راه راست هدایت کنید از هر آنچه بر آن خورشید می تابد این کار برتر است.

این مرجع تقلید صرف وقت برای امور دیگران را یکی از خدمت های ارزشمند دانست و گفت: کارشما این است که برای به جریان انداختن موقوفات دیگران وقت خود را صرف می کنید؛ کسانی که در این عرصه وارد می شوند بایدعالم، شایسته و متعهد باشند و در هر راهی که وقف صورت می گیرد در همان راه خرج کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف، اظهار داشت: فعالیت های شما بسیار خوب است اما باید در زمینه آموزش تفسیر، تجوید و درک مفاهیم قرآنی نیز اهتمام داشته باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر تربیت مفسران عالم، گفت: در تفسیر قرآن کمبودی احساس می شود و آن پرداختن به تفسیر مقارن؛ یعنی همان گونه که فقه مقارن داریم و در این زمینه نیز باید تفسیری مقایسه ای نوشته شود و در آن نظرات اهل سنت و دلایل آنها را در کنار نظریات علمای شیعه بیاوریم.

وی با اشاره به اقدامات وهابیت علیه مذهب تشیع، ابراز داشت: آنها افرادی را تربیت کرده اند که علیه ما کار می کنند و در این زمینه سرمایه گذاری فراوانی کرده اند؛ همه مقدسات ما را زیر سؤال می برند، باید پایگاه پاسخگویی نسبت به اشکالات و ایراداتی که به تشیع وارد می کنند، تأسیس شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم فرهنگ سازی برای تشویق مردم نسبت به وقف را مهم خواند و گفت: صدا و سیما و رسانه های دیگر باید در این زمینه به شما کمک کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی به عظمت تجمع عزاداران حسینی در اربعین، ابراز داشت: هیچ قدرتی نمی تواند در یک روز 20 میلیون جمعیت را در یکجا جمع کنند این یک معجزه است؛ به همین دلیل دشمن از این قضیه احساس خطر می کند؛ مردم را باید تشویق کنیم که بخشی از اموال خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم وقف کنند/928/ پ202/ج

 

ارسال نظرات