۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۳۴۱۸۶
به میزبانی شهر اسفراین؛

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی با حضور برگزیدگان شهرستانی در اسفراین برگزار شد.
برگزاري سي و هفتمين دوره مسابقات قرآني در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز رقابت های مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی به میزبانی شهرستان دارالقرآن اسفراین برگزار شد.

 

این مسابقات با حضور حدود 200 نفر از برگزیدگان مرحله نخست سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، در رشته های قرآنی قرائت، حفظ و ترتیل، در دو مقطع نوجوانان زیر 16 سال و شرکت کنندگان بالای 16 سال و در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد.

محل برگزاری این مسابقات در رده سنی بزرگسالان بخش برادران سالن نسیم اسفراین، رده سنی شکوفه ها مهدیه این شهر، بخش خواهران در مقطع سنی بزرگسالان سالن شهید رخشی و در رده سنی شکوفه ها نیز نرجسیه اسفراین بود.

 

رقابت های مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی در رشته های حفظ 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، ترتیل و قرائت قرآن کریم زیر نظر داوران بین المللی و مجرب قرآن کریم برگزار شد و بر اساس برنامه اعلام شده سه نفر برگزیده هر رشته به عنوان نمایندگان استان به مرحله کشوری این مسابقات راه می یابند.

 

بنا به اعلام حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان، پنج شنبه شب با حضور مسؤولان و متسابقین در محل سالن نسیم اسفراین واقع در جوار امامزاده سیدجعفر(ع) این شهر برگزار می شود.

 

سازمان اوقاف و امور خیریه نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی در کشور بوده و این رقابت ها را از مرحله شهرستانی تا بین المللی برگزار می کند که امسال سی و هفتمین مرحله این مسابقات در حال برگزاری است.

 

پارسال در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی در مرحله شهرستانی سه هزار و 400 قرآن آموز خواهر و برادر شرکت کردند که از این تعداد 267 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و با برگزاری مرحله استانی آن نیز شش نفر به عنوان برگزیده به مرحله کشوری اعزام شدند اما امسال تعداد قرآن آموزان اعزامی به مسابقات مرحله کشوری از خراسان شمالی افزایش می یابد و از هر رشته سه نفر به عنوان برگزیده به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

 

گفتنی است، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم استان خراسان شمالی در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

 

از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و افزون بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

 

در طول سال در خراسان شمالی 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات