۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۲۳۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ بازگشت کاروان 5 هزار نفری کاروان حسرت از زیارت حضرت ثامن الحجج، مسابقه قرآن دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز، استقبال مردم از پارک آبی و توصیه های پلیس مهاجرت و گذرنامه به زائران اربعین حسینی از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران گفت: 5 هزار نفر از مددجویان سالمند تحت حمایت استان که در قالب طرح حسرت دیدار به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف شده بودند به شهرهای خود بازگشتند.


وی با بیان این‌که این تعداد از زائران امام هشتم در 4 و 5 و 6 آذر ماه سال جاری به مشهد مقدس اعزام شده بودند، خاطرنشان کرد: از 5 هزار زائر مشهد مقدس 1100 نفر مددجوی مرد و بقیه زن بودند. اولویت اعزام به مشهد مقدس برای کسانی بود که ناتوان و بیمار بوده و یا اولین بار شان باشد.


دشتی افزود: طرح حسرت دیدار هفت سال است که توسط این نهاد اجرا می شود و تلاش می کنیم طی سالهای آتی این کار را به تناوب بر عهده مساجد بگذاریم؛ افراد کهنسال زن بالای 55 سال و مرد بالای 60 سال در اولویت اعزام به مشهد مقدس قرار داشتند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که زائران حرم امام رضا(ع) در طول 4 روز اقامت خود در مشهد مقدس در 54  هتل اسکان یافتند افزود: تا پایان برنامه 4 ساله این نهاد هیچ سالمندی باقی نمی ماند که به مشهد مقدس نرفته باشند.


مسابقه قرآن در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

 

مسابقه قرآن دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز به همت کانون قرآن و عترت این دانشگاه با محوریت سوره مبارکه قلم در محل نمازخانه دانشگاه برگزار شد.


بنابر این گزارش، در راستای اشاعه و اعتلای فرهنگ قرآنی و به منظور تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه این مسابقه برای اولین بار به شیوه ای نو طراحی و داوری می شود.


در این مسابقه یکروزه که از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 10 آذر با حضور مسئولین حوزه فرهنگی دانشگاه برگزار شد، بیش از 95 نفر از دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاه در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر به رقابت پرداختند.


پارک آبی عامل کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در تبریز است


مظفر یحیایی، مدیرعامل پارک آبی تبریز امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران استان با بیان این‌که یکی از اهداف این مجموعه تفریحی کاهش بزهکاری و آسیب‌های روانی و اجتماعی است، اظهار داشت: اعتقاد داریم جذب جوانان به تفریحات سالم موجب پیشگیری از وقوع جرائم می شود.


وی خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت مجموعه پارک آبی تبریز در سال 1388 با سرمایه گذاری بخش خصوصی به همت شرکت آتیه سازان فخر آذر در زمینه تفریحی – ورزشی در دو فاز عملیاتی، در تبریز شهر اولین ها آغاز شد.


یحیایی افزود: برنامه عملیاتی فاز 1 این مجموعه با عنوان پارک آبی تبریز با هدف گسترش فرهنگ ورزش و نشاط در پنج طبقه در دل زمین طراحی و احداث شده است. طراحی زیبا و منحصر به فرد این مجموعه باعث شده که پارک آبی تبریز به عنوان اولین پارک آبی زیرزمینی شروع به فعالیت کند.


مدیرعامل پارک آبی تبریز ادامه داد: این مجموعه زیبا و مفرح با بهره گیری از توانمندی ها و تجارب متخصصین و سرمایه گذاران، مطابق با آخرین تکنولوژی روز و با رعایت استانداردهای بین المللی با ظرفیتی بالغ بر 1200 نفر، مدرن ترین تجهیزات تفریحی و ورزشی را به کار گرفته است.


وی گفت: این مجموعه با ساختاری متفاوت و منحصر به فرد اوج هنر و ابتکار را به نمایش گذاشته است و از حیث امکانات و تجهیزات در زمره کاملترین و مجهزترین پارک های آبی جهان قرار گرفته است.


یحیایی افزود: این پارک با امکاناتی از قبیل سرسره های آهسته و مارپیچ، مالتی اسلاید، سرسره چاله فضایی، سرسره های سرعتی تونلی و روباز، سرسره موج ( U شکل)، سرسره های ران اوت تونلی و روباز،، سرسره های مخصوص کودکان، رودخانه روان، استخر موج با 24 مدل موج گوناگون، استخر شنا، سونا و جکوزی، فست فود و کافی شاپ آماده پذیرایی از عموم شهروندان است.


زایران عتبات عالیات قبل از خروج از کشور از وضعیت خروج خود مطلع شوند


رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: پذیرفته شدگان عمره مفرده و زائران عتبات عالیات قبل از خروج از کشور از وضعیت خروج خود اطلاع یابند. سرهنگ منصور رحیمی افزود: این افراد قبل از مراجعه به دفاتر حج و زیارت و تورهای مسافرتی، جهت تکمیل ثبت نام و ارایه گذرنامه به آنها، شخصا با در دست داشتن گذرنامه به پلیس مهاجرت و گذرنامه استان مراجعه کنند.


وی گفت: ضروری است افراد با حضور در اداره گذرنامه، از وضعیت خروج خود اعم از ممنوع الخروجی مالیاتی، کیفری، درخواست همسر، درخواست ولی، اجرای ثبت و بدهی بانکی خود مطلع شوند.


سرهنگ رحیمی اظهارکرد: همچنین کسانی که قبلا با رسید تعویض کارت های پایان خدمت و معافیت، گذرنامه اخذ کرده اند باید جهت ثبت اجازه خروج به اداره گذرنامه مراجعه کنند در غیر اینصورت به لحاظ داشتن خروج قرمز نمی توانند از کشور خارج شوند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات