۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۲۳۸
کوثری:

ملت ما از سال 59 تا کنون در برابر تحریم‌ها ایستادگی کرده است

خبرگزاری رسا ـ کوثری شروع محاصره اقتصادی دشمن را از سال 59 دانست و گفت: از همان موقع ما با تحریم‌ها آشنا شدیم و سعی کردیم خود را برابر آنها مقاوم سازیم.
محمد اسماعيل کوثري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان ،محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امشب در یادواره شهدای ملک شهر اصفهان با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: با این که سالها از دفاع مقدس گذشته است اما هنوز با برگزاری این یادواره ها سرگذشت غیور مردان ایران اسلامی در اذهان عموم زنده می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که شهادت واقعیت سختی است که بسیار شیرین است ابراز کرد: کسانی که به حقیقت شهادت برسند با خدای خود معامله کرده و رابطه آن یک رابطه الهی می شود.

 

کوثری شهادت را الگو گرفته از عاشورای سال 61 هجری دانست و گفت: واژه شهادت پس از گذشت 14 قرن با آمدن انقلاب اسلامی زنده شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حضرت امام(ره) از سلاله امام حسین(ص) و خاندان پیامبر(ص) بود که توانست در سن 77 سالگی در برابر ابرقدرت های جهان ایستاد اظهار داشت: روح خدا کسی بود که بدون سیاسی‌بازی و به حاشیه رفتن، کلام خدا را در قالب شعائری برای مردم دنیا مطرح کرد و اجازه نداد که به این کشور نیز همانند گذشته ظلم کنند.

 

وی در ادامه انقلاب اسلامی را انقلابی دانست که در راستای عاشورا برابر زورگویان زمانش ایستادگی کرده است و تصریح کرد: با وجود این که استکبار جهانی توطئه‌های بسیاری برای تجاوز این کشور طراحی کرده بود، اما در نهایت به خاطر رهنمودهای امام خمینی(ره) هیچ یک از این توطئه‌ها مؤثر واقع نشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما نباید تصور کنیم که جنگ کار آسانی بوده، هرچند که دشمن در روزهای اولیه تصور می‌کرد چند روزه می‌تواند تهران را تصاحب کند گفت: از عواملی که باعث شد این ملت در مقابل دنیای کفر بایستد الگو برداری از الهامات عاشورایی بود.

 

کوثری در ادامه نکته مهمی که در دفاع مقدس نهفته بود را توانایی دشمن از لحاظ امکانات و تجهیزات است دانست و ابراز کرد: در 8 سال دفاع مقدس دشمن با استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات بسیار برابر ما صف‌آرایی کرد که ما با روحیه انقلابی و شعائر دینی توانستیم نقشه‌های آنها را نقش بر آب کنیم.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در همان زمان تأکید داشت که صداقت و اخلاص رزمندگان اسلام می‌تواند دشمن را شکست دهد تصریح کرد: حال مشاهده می کنیم که پس از 8 سال از جنگ، چگونه فرمایشات این رهبر حکیم به بار نشست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که شهدا در تمام دوران دفاع مقدس در راستای معنویت و معارف دینی تلاش کردند، افزود: مصداق بارز این نکته را در زمان اسارت رزمندگان می بینیم که برای ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به خبرنگار هندی می‌گوید که حجابش را درست کند.

 

کوثری در ادامه شروع محاصره اقتصادی دشمن را از سال 59 دانست و گفت: از همان موقع ما با تحریم‌ها آشنا شدیم و سعی کردیم خود را برابر آنها مقاوم سازیم.

 

وی امنیت امروز کشور را برگرفته از رهنمودهای امام(ره) دانست و گفت: ایشان تأکید داشتند اگر به خدا وابسته باشی می‌توانیم در عرصه‌های مختلف برابر دشمن ایستادگی کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزاری یادواره شهدا را در زمان کنونی برای این دانست که حماسه‌های آفریده شده از سوی رزمندگان را بازگویی کنیم و به گونه‌ای مفاهیم جنگ را به نسل فعلی انتقال دهیم که یاد و خاطره شهدا هم زنده بماند.

 

کوثری با بیان این که شهدا جز رضایت خدا چیزی را نخواستند و برای این موضوع حتی حاضر شدند در شناسنامه‌های خود دست ببرند تا بتوانند از کشورشان دفاع کنند، تصریح کرد: شهدا با تفکر ایثار و از خودگذشتگی سعی کردند در انتقال مفاهیم جهاد به جوامع مختلف تلاش کنند./939/پ202/ف

ارسال نظرات