۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۳۴۲۳۹
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

نمی‌توان مطالبات رهبری و مراجع را با برگزاری چند جلسه در سال پیگری کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجمع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب و مراجع همواره دردها را بیان می‌کنند، گفت: متأسفانه تشکلی برای اجرایی کردن آنها وجود ندارد؛ برخی از تشکلات در سال به برگزاری چند جلسه بسنده می‌کنند، این‌گونه نمی‌شود مطالبات رهبری و مراجع را انجام داد.
برگزاري مجمع عمومي جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی، از اعضای هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار اعضای هیأت رییسه این مجمع با حضرت آیت‌‌الله نوری همدانی گفت: حدود 21 جلسه در این مجمع برگزار و 11 کمیته تصویب شده است.

 

وی افزود: در تصویب و تدوین این کمیته‌ها به تخصص اساتید نیز توجه شده است؛ اکنون کمیته‌های آموزش، تهذیب، پژوهش، تبلیغ، مطالبات رهبری و مراجع، رصد و پاسخ به شبهات، بررسی بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تکریم اساتید و نخبگان حوزه، ارتباطات، گسترش معارف قرآن و عترت و جذب اساتید را داریم.

 

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این‌که مراجع دردها را بیان می‌کنند، ولی متأسفانه تشکلی برای اجرایی کردن آنها وجود ندارد، بیان داشت: برخی از تشکلات در سال به برگزاری چند جلسه بسنده می‌کنند که این‌گونه نمی‌شود مطالبات رهبری و مراجع را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: یک بسیج عمومی لازم است که این بسیج عمومی نیز تحت کنترل مراجع باشد تا خواسته‌های آنها را در حوزه و خارج حوزه تأمین کند؛ اکنون‌ 30 هزار مسجد در کشور تعطیل هستند که این جای تأسف دارد، با این وجود در حوزه‌های علمیه روحانیان زیادی داریم که می‌توانند در این عرصه حضور داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی اظهار داشت: مطالباتی در خارج و خود حوزه وجود دارد که مراجع نسبت به همه آنها شناخت دارند، ولی باید ابزاری باشد که عملی شود و تاکنون نبوده است.

 

وی افزود: اساتید مسؤول اصلی این کار هستند، در کنار تدریس منافاتی ندارد که کارهای دیگر همانند پژوهش، دفع شبهات و دیگر مسائل از سوی آنها صورت گیرد، در مسائل کلام و سیاسی نیز باید اساتید حوزه بیایند و دین را مطرح کنند و اکنون تشکیل مجمع عمومی برای درگیر شدن با گروه نیست، بلکه می‌خواهد همه را جمع کند و به صحنه بیاورد.

 

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: البته اگر تأیید مراجع نباشد نمی‌توان کار کرد، باید تأیید سیاسی، حوزوی و مالی باشد، مجمع عمومی جامعه مدرسین یک گروه نیست، تشکیلاتی است که همه اساتید را در بر می‌گیرد و اهداف بلندی را دنبال می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میر احمدی از اعضای هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در سخنانی بیان داشت: دغدغه ما این است که نظرات تضمین اجرایی داشته و این کار بدون حمایت مقام مرجعیت امکان پذیر نیست.

 

وی افزود: اگر مصوبات اجرا شود فضای دلگرمی جدی محقق می‌شود که کارها بهتر پیش می‌رود؛ چشم به راه حمایت پدارنه مراجع تقلید در تضمین اجرای مصوبات هستیم./993/پ202/ف

ارسال نظرات