۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۴۲۴۱
آیت الله شبستری:

غرب به دنبال هویت‌زدایی از جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد: رسانه‌های غرب به دنبال استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوامع اسلامی هستند.
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر پنج شنبه در دیدار دست‌اندرکاران ستاد برگزاری کنگره شهدای دانشجو در تبریز با بیان این‌که برگزاری یادواره‌های شهدا در محیط دانشگاهی اقدامی بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ شهادت طلبی، کشور را تهاجم فرهنگی غرب مصون می‌دارد.

 


وی با بیان این‌که لبه تیز حملات دشمن به سوی دانشگاه‌ها نشانه رفته است، خاطرنشان کرد: باید در فضای جنگ سخت و نرم، مقابل دشمنان آمادگی کامل داشته باشیم، که این امر بدون ایجاد بصیرت ولایی و معرفت الهی محقق نخواهد شد.

 


آیت الله شبستری، با اشاره به اهمیت آمادگی های نظامی و عقیدتی، گفت: در زمان نمایندگی مجلس، ما دوره آموزش تیراندازی را می‌گذراندیم. امروز هم باید اکثر ورزیدگی های نظامی و فکری، در جوانان ما جلوه گر باشد، ضمن این‌که نباید از آمادگی فکری و عقیدتی دانشجویان برای مقابله با القائات فرهنگ مبتذل غرب غافل بود.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که رسانه‌های غرب به دنبال استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوامع اسلامی هستند، تصریح کرد: اگر به دنبال مصونیت بخشی به جوانان دانشجوی کشور در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان هستیم، راهی جز ترویج فرهنگ شهادت وجود ندارد.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تنها با ادامه راه و توصیه‌های آن مجاهدان فی سبیل الله میسر است، افزودک استقلال و امنیت مملکت اسلامی به برکت خون هزاران شهید در راه ولایت بوده و البته به گفته مقام معظم رهبری، اجر یادبود شهدا بزرگتر از شهادت نیست.

 


همچنین، دکتر پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز و عبدالله شادی مسؤول بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی به عنوان رییس و دبیر ستاد کنگره شهدای دانشجو به ارائه گزارشی از روند برگزاری این کنگره پرداختند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات