۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۲۳۴۲۶۳
جانشین فرمانده سپاه قدس:

ایران ذلیل آمریکا نخواهد شد/ اسرائیل ناامن‌ترین نقطه دنیا است

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: دشمن می‌گوید بحث هسته‌ای بحث جانبی است، حرف ما با شما حرف دیگری است، البته حرف ما نیز چیز دیگری است، آنان می‌خواهند ما ذلیل آنان باشیم اما ایران آموخته ذلیل دست آمریکا نباشد و امروز به لطف خدا ایران نه‌تنها ذلیل آمریکا نیست بلکه در بسیاریاز موقعیت‌ها، آمریکایی‌ها گرفتار ما هستند.
سردار قاآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده سپاه قدس، شب گذشته در «اجتماع بزرگ رزمندگان اسلام» که در مجتمع جامعه الحسین مشهد برگزار شد، حضور در عصری که نظام اسلامی حاکم است را یک نعمت بزرگ دانست و گفت: باید شکر گذار خداوند باشیم که پای‌کار انقلاب بودیم و همراه امام و رهبرمان هستیم.

 

وی ادامه داد: آنچه در آن زمان از ما برآمده انجام داده‌ایم و تا به امروز نیز بر این عهد ایستاده‌ایم اما بسیاری افراد پای انقلاب شروع کرده‌اند و نتوانسته‌اند بمانند، خدا دست ما را گرفته تا به امروز رسیدیم، یادمان باشد که خداوند ما را در این مسیر قرار داده و تا امروز حفظ کرده است.

 

سردار قاآنی با اشاره به همزمانی اربعین حسینی امسال با هفته بسیج، بیان داشت: افتخار همه ما این است که جزء بسیجیان باشیم زیرا امام عظیم‌الشأن ما که دنیا را متحول کرده است، انتصاب هر عنوان به خود را رد می‌کردند، حتی در برابر عنوان رهبری نیز می‌گفتند من خدمت گذاری بیش نیستم اما می‌فرمودند: «از خدا می‌خواهم مرا با بسیجیانم محشور گرداند و افتخارم این است که یک بسیجی‌ام»، افتخار ما نیز این است که یک بسیجی باشیم و در کنار امام باقی بمانیم.

 

بسیجی، فرمانده شناس است

 

وی به بیان شاخصه‌های یک بسیجی پرداخت و گفت: بسیجی تکلیف گراست؛ به عمل تکلیف می‌کند و آنچه برایش مهم است ادای تکلیف است؛ دومین شاخصه، شناخت فرمانده است؛ بسیجی تحت امر ولایت است و شخصی جز ولایت نمی‌تواند بر آنان اشراف داشته باشد.

 

جانشین سپاه قدس بابیان این‌که جمهوری اسلامی توانسته پس از گذشت بیش از سی سال از انقلاب، توانسته تهاجم‌ها را از خود دفع کند، تصریح کرد: در این مدت شاهد هستیم که در مقابل همه تهاجم‌هایی که علیه آن واقع‌شده، نه‌تنها این تهاجم‌ها را دفع کرده بلکه به قابلیتی رسیده که امروز در دنیا اثرگذار است.

 

نظام اسلامی ایستادگی را به دیگران نیز آموخته

 

وی اضافه کرد: می‌بینیم که اطراف ما چه تحولاتی اتفاق می‌افتد و دشمنان اسلام و استکبار جهانی چه مشکلات متعددی رخ‌داده‌اند، بسیاری از این مشکلات، مقدمه مشکل‌آفرینی برای نظام ما بوده اما نظام اسلامی ما در برابر این توطئه‌ها محکم استفاده و محکم ایستادن را به دیگران آموخته است.

 

قاآنی به اعتراف سران دیگر کشورها به توان و منطق ایران اشاره کرد و بیان داشت: یکی از دوستانی که در تیم مذاکره‌کننده بود، می‌گفت در جلسه‌ای غیررسمی، تمام نمایندگان کشورهای مقابل به‌جز نماینده آمریکا به ما گفتند حرف‌های شما حرف درستی است اما چه کنیم که این‌طرف آمریکاست؛ آنان محکوم‌به پذیرش حرف آمریکا هستند درحالی‌که منطق ما منطق قوی است.

 

ایران ذلیل آمریکا نخواهد شد

 

وی با تأکید بر این‌که ایران آموخته که ذلیل نباشد، عنوان کرد: خودشان می‌گویند بحث هسته‌ای بحث جانبی است، حرف ما با شما حرف دیگری است، البته حرف ما نیز چیز دیگری است، آنان می‌خواهند ما ذلیل آنان باشیم اما ایران آموخته ذلیل دست آمریکا نباشد و امروز به لطف خدا ایران نه‌تنها ذلیل آمریکا نیست بلکه در بسیاری موقعیت‌ها آمریکایی‌ها گرفتار ما هستند.

 

خودزنی آمریکا برای حضور در منطقه

 

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان این‌که توطئه‌های بسیاری علیه ما اعمال کردند و جمهوری اسلامی آنان را دفع کرده و به فرصت تبدیل کردند، تصریح کرد: ما می‌دانیم که ورود آمریکایی‌ها به هر بهانه‌ای به کشورهای اطراف ما به چه منظور است؛ به‌طور مثال به بهانه برج‌های دوقلو وارد افغانستان شدند که به اعتقاد من، آمریکایی‌ها در ماجرای برج‌های دوقلو خودزنی کردند.

 

وی با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با هر گروهی وارد یک کشور شدند، یا با آن سر میز مذاکره نشستند و یا از آنان حمایت کردند، اظهار داشت: در افغانستان دو گروه القاعده و طالبان وجود داشت که آنان گفتند برای جنگ با آنان وارد افغانستان شدیم امام امروز آمریکا با طالبان سر میز نشسته‌اند و مذاکره می‌کنند و زمانی که جنگ سوریه به راه افتاد و القاعده در جبهه مخالف سوریه قرار گرفت، آمریکا نه‌تنها با آنان مبارزه نکرد بلکه القاعده برای این جنگ نیروهای خود را فراخواند.

 

اسرائیل ناامن‌ترین نقطه دنیا است

 

قاآنی تصریح کرد: مأموریت اولی رؤسای جمهور آمریکا، حفظ امنیت اسرائیل است اما امروز می‌توان گفت ناامن‌ترین جایی که آمریکا مأمور حفظ امنیت آن است، اسرائیل است؛ تنها کشوری که دشمنان آن از سرتاسر این کشور به آن موشک شلیک می‌کنند، رژیم اشغالگر قدس است.

 

وی، به خوی جنایت‌کارانه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و بیان داشت: شعار آنان از نیل تا فرات بود، در جنگ 6 روزه سه کشور بزرگ عربی را اشغال کردند؛ در زمان فتح خرمشهر، ظرف دو روز، سه هزار نفر انسان را در شهر بیروت کشتند اما امروز شاهد هستیم در جنگ 50 روزه رمضان گذشته، جنایت‌بارترین جنگ دنیا را علیه غزه انجام می‌دهند که یک‌چهارم کشته‌شدگان آن بچه باشند؛  حدود 500 نفر بچه و 300 نفر از آنان زن هستند اما با داشتن بهترین سلاح‌ها، بیشترین عمقی که توانستند در خاک غزه نفوذ کنند یک و نیم کیلومتر بود.

 

تولید موشک‌های هشت تنی در غزه، ذلت اسرائیل است

 

جانشین فرمانده سپاه قدس به سردرگمی اسرائیل در اعلام اخبار جنگ غزه اشاره کرد و ادامه داد: آنان گفتند موشک فجر 5 به مرکز شهر تل‌آویو اصابت کرد، اما فهمیدند این موشک تنها متعلق به جمهوری اسلامی است و به‌سرعت اسم آن را عوض کردند؛ این موشک 8 تن وزن و 9 متر طول دارد و با لانچری 12 متری پرتاب می‌شود، این موشک و لانچر در غزه‌ای است که گاهی محاصره به‌اندازه‌ای می‌شود که مواد غذایی موردنیاز را باید از تونل‌های زیرزمینی عبور دهند.

 

وی، وجود چنین موشکی با این محاصره را ذلت اسرائیل دانست و ابراز داشت: در غزه موشکی با برد 140 کیلومتر استفاده شد که بسیاری از این موشک‌ها داخل جغرافیای سرزمینی غزه ساخته‌شده؛ این امنیت اسرائیلی است که آمریکایی‌ها متولی تأمین آن بودند.

 

فشار به ایران حاصل بی‌اعتباری آمریکاست

 

سردار قاآنی، فشارهای وارد بر ایران را حاصل شکست‌های آمریکا و غرب عنوان کرد و اظهار داشت: آبرو و اعتبار آنان رفته و هزینه‌های سنگین داده‌اند اما هیچ اعتباری کسب نکردند، این‌ها قدرت نظام ماست؛ باید توجه داشت که ما مشکلاتی داریم اما  بدانیم چنین ظرفیت‌هایی نیز داریم که به برکت این شهدا، فرهنگ بسیجی و کسانی است که برای تکلیف کار می‌کنند.

 

وی به حضور مقتدر ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: به لطف خدا نظام اسلامی علی رغم مشکلاتی که دارد در دنیا سربلند است؛ ببینید در جنگ رمضان اوضاع دنیا چطور بود؟ در جنگ رمضان گذشته، جمهوری اسلامی در میدان حمایت از سوریه جلودار بود، اگر جمهوری اسلامی نبود وضعیت این نبود؛ در حساس‌ترین مقطع سیاسی عراق، زمانی که مدت مجلس تمام‌شده بود، نخست‌وزیر در حال تغییر بود و رئیس‌جمهور عراق نیز بیمار بود، بی‌ثبات‌ترین حالت عراق را شاهد بودیم که داعش به عراق حمله کرد.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس، افزود: این زمان برای حمله به عراق از پیش انتخاب‌شده بود، اگر جمهوری اسلامی نبود اوضاع عراق این‌گونه نبود، بغداد می‌رفت و عتبات و حوزه علمیه نجف نیز نمی‌ماند، در همین مقطع به‌یک‌باره جنگ فلسطین را به راه انداختند که جمهوری اسلامی مردانه و با موفقیت در این چهار جبهه می‌جنگید.

 

نقش جمهوری اسلامی در تحولات منطقه

 

وی با اشاره توان مدیریتی جمهوری اسلامی در منطقه، عنوان داشت: در همین مقطع ناگهان دیدید که حرف از یمن هست و آنان انقلاب خود را تا نقطه مدنظر برده‌اند، این‌ها نیز تربیت‌شدگان فرهنگ جمهوری اسلامی بودند؛ شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ضمن این‌که آن جبهه‌ها را مدیریت می‌کرد، جبهه دیگر را نیز پیش برد.

 

قاآنی به حساسیت موقعیت یمن اشاره کرد و گفت: یمن یکی از حساس‌ترین نقاط دنیا است زیرا تنگه باب المندب که موقعیت بسیار حیاتی برای جهان دارد، محل عبور کشتی‌های آمریکایی و اروپایی است که بیش از 40 سال است عربستان سعودی این منطقه را حیاط‌خلوت خود کرده است.

 

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی هم در مواضع اصولی خود در مذاکرات پیش می‌رود و هم در دستاوردهای خود که به دنیا زندگی باعزت را می‌آموزد، دیروز امام خمینی (ره) پیش رو این مسیر بودند و امروز امام خامنه‌ای./9315/پ201/ب4

ارسال نظرات