۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۴۲۷۰

آغاز مرحله استانی جشنواره قرآنی کانون های مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان » با حضور 170 برگزیده مرحله شهرستانی در مسجد پنجتن مشهد آغاز شد.
جشنواره مدهامتان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی صبح امروز 14 آذر درباره جشنواره قرآنی«مدهامتان»کانون های مساجد  خراسان رضوی گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره در هفت رشته قرائت، حفظ، ترتیل، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه، تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز و اذان با یکدیگر رقابت می کنند.

 

وی افزود: در رشته حفظ قرآن کریم متسابقین در گروه برادران در شش بخش رقابت می کنند، در این رشته بخش های حفظ یک، سه و پنج جزء قرآن کریم برای شرکت کنندگان رده سنی زیر 16 سال و سه بخش حفظ 10، 20 و 30 جزء(حفظ کل) قرآن کریم نیز برای رده سنی بالای 16 سال در نظر گرفته شده است.

 

 عبداللهی با بیان این که مسابقات مرحله شهرستانی این جشنواره در هشت منطقه استان برگزار شده است، تصریح کرد: مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در دو بخش شفاهی و مکتوب ویژه آقایان در مسجد پنجتن مشهد برگزار می‌شود.

 

وی درباره دیگر بخش های جشنواره قرآنی مدهامتان گفت:در رشته اذان بر اساس آیین نامه نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کنندگان می بایست از مؤذنان فعال مساجد باشند به گونه ای که در غالب اوقات اذان مسجد بر عهده آن ها باشد.

 

وی افزود: در رشته ترتیل نیز شرکت کنندگان به طور ثابت در ترتیل طرح تلاوت نور مساجد حضور داشته و این موضوع نیز از سوی امام جماعت مسجد تأیید شده باشد.

 

وی با اشاره به مسابقات بخش تفسیر با بیان این که بخش ویژه امامان جماعت مساجد است، تصریح کرد: در مرحله استانی جشنواره مدهامتان مسابقات بخش تفسیر به صورت کتبی و از مجموعه تفسیر همراه قسمت های مربوط به جزء نهم تا جزء دوازدهم قرآن، به قلم حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و نیز جلد اول قاموس قرآن برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در مسابقات رشته های مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، رقابت ها به صورت عمومی برای خواهران و برادران برگزار شده و سؤالات این مسابقات نیز از جزوه «نماز در قرآن و نهج البلاغه» طراحی می شود.

 

 وی اظهار داشت: رشته صحیح خوانی حمد و سوه و اذکار نماز نیز ویژه گروه سنی هشت تا 15 سال طراحی شده بدین صورت که در این مسابقات شرکت کنندگان دختر و پسر در حضور داوران یک رکعت نماز شامل حمد و سوره و ارکان نماز را اقامه کرده و داوران به آن ها امتیاز می دهند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که در مسابقات مرحله استانی 170 نفر برگزیده به رقابت می پردازند، اظهار کرد: نفرات برتر به مرحله کشوری که بهمن‌ماه در خوزستان برگزار می‌شود، اعزام می شوند.  

 

وی افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره در مرحله استانی حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حضور دارند./934/ت302/ب5

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات