۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۳۴۲۷۲
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد

خانواده های ایرانی محتاج تربیت قرآنی

خبرگزای رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر ضرورت توجه به تربیت قرآنی فرزندان، گفت: بر اساس توصیه بزرگان دین باید فرزندانمان را با توجه به سه مسأله حب نبی، حب اهل بیت و تلاوت قرآن کریم تربیت کنیم.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیشب در مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه با تأکید بر انس با قرآن اظهار کرد: از عالمان بزرگ دینی هستند که 15 بار در ماه مبارک رمضان قرآن را ختم کرده و ثواب آن را به چهارده معصوم و پدر و مادرشان هدیه می کردند.

 

وی افزود: بر اساس سفارش خداوند در قرآن، پیامبر و ائمه معصومان و بزرگان دین لازم است همه اعم از متسابقین و مردم دیگر خود را با قرآن همدم و همراه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر تربیت قرآنی فرزندان از سوی خانواده ها تصریح کرد: بر اساس توصیه بزرگان دین باید فرزندانمان را با توجه به سه مسأله حب نبی، حب اهل بیت و تلاوت قرآن کریم تربیت کنیم.

 

وی خطاب به خانواده های متسابقین گفت: باید افتخار کنید که فرزندانتان را قرآنی تربیت کرده و آنها را در مسیر قرآن قرار داده اید تا از سعادت دنیوی و معنوی برخوردار شوند.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند در روز قیامت نخستین شخصی خواهم بود که در محضر به همراه کتاب و اهل بیتم در محضر خدا حاضر می شوم. در این زمان از امتم سؤال خواهم کرد که در مورد اهل بیت (ع) و کتاب من چه کرده اید؟

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توصیه های رهبر انقلاب در حوزه قرآن خوانی و قرآن پژوهی در کشور اقدامات مطلوبی انجام شده است و در استان آذربایجان غربی هم به نظر می رسد وضعیت خوب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان (ع) اظهار کرد: هر خانه ای که در آن قرآن خوانده شده و ذکر خدا شود برکت  این خانه زیاد شده، فرشتگان در آن حضور یافته، شیاطین رخت بر می بندند و از آنجا به اهل آسمان نور می دهد همانند ستارگان که نسبت به اهل زمین نور افشانی می کنند.

 

وی اضافه کرد: خانه ای که در آن قرآن خوانده نشده و یاد خدا نباشد برکت آن کم شده، فرشتگان رفته و شیاطین بر آن خانه ناظر و آماده می شوند.

 

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: با توجه به این روایت به هر اندازه که در خانه، شهر و استان ما فعالیت قرآنی باشد فرشتگان و رحمت الهی نازل شده و شیاطین و انصار شیاطین از آنجا دور می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: بر همه مسؤولان ضروری است تا برای نهادینه سازی مسأله قرآن تلاش کنند.

 

وی گفت: حضور قاریان و حافظان ملی و بین المللی در استان نشان دهنده این مسأله است که آذربایجان غربی می تواند به عنوان قطب قرآنی تبدیل شده و نام قرآن از این استان به همه کشورها و همسایگان برسد.

 

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم آذربایجان غربی با حضور 530 نفراز منتخبان شهرستانی از یازدهم تا سیزدهم آذرماه در ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات