۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۳۴۲۸۱
خطیب جمعه نجف آباد:

مهم‌ترین پیام قیام امام حسین رسیدن به کرامت انسانی و دوری از جهل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی گفت: با این که این اجتماع به غیر از بعد عبادی دارای ابعاد سیاسی نیز هست ولی باید به غیر از این اجتماعات‌ با یادآوری و همگامی با هدف اباعبدالله، به هدف نهایی این قیام برسیم.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، گردهمایی بزرگ اربعین را حرکت کل عالم تشیع بیان کرد و گفت: این اجتماع عظیم به غیر از بعد عبادی زیارت، دارای ابعاد سیاسی نیز هست و این اجتماع همگامی با پیام سیدالساجدین و زینب کبری است.

 

وی همراه شدن با هدف و مقصد سیدالشهدا را مهمتر از حضور در کربلا عنوان کرد و افزود: باید با قیام امام حسین به گونه ای همراه باشیم که این همراهی تا ابد ادامه پیدا کند و آن گه که در زیارت اربعین آمده است قیام حضرت برای ظهور تعقل و تفکر بشریت و مبارزه با لشکر جهل صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام حسناتی مهم ترین پیام قیام اباعبدالله را رسیدن به کرامت انسانی و دوری از جهل برشمرد و گفت: هر اندازه به اهداف امام حسین نزدیک تر باشیم، به خود حضرت نزدیک شده ایم و مهمترین بعد قیام حضرت بعد فرهنگی و نبرد در جبهه فرهنگی بوده است.

 

وی با اشاره به این که تمام ادیان الهی بعد از پیامبرانشان بر اثر جهل و انحرافات از مسیر اصلی خود منحرف شدند که این انحراف حتی در دین اسلام نیز به وجود آمد و همین مسأله‌ سبب شهادت امام حسین گردید تا بتواند بار دیگر سیره و سنت پیامبر را احیا کند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد یاری گری امام حسین در این دوران را مساوی با حضور چشمگیر در جبهه های علمی و فرهنگی بیان داشت و افزود: گاهاً شاهد هستیم که در مسائل فرهنگی هزینه های زیادی مصرف می شود، ولی آن بازخورد مطلوب را ندارد و باید سعی کنیم با تربیت نیروهای کارآمد و فرهنگی هر چه بیشتر در عرصه جنگ نرم وارد شویم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تشکیل شورای انقلاب فرهنگی که در سال 1363 از سوی امام خمینی بنیان گذارده شد، نیز در همین راستا بوده است تا بتوانند توسط این شورا انقلاب جهانی ایران را به تمام دنیا ارسال کنند تا الگویی برای تمام آزادی خواهان جهان شود.

 

امام جمعه نجف آباد شورای انقلاب فرهنگی را قرارگاه قوی عظمت یک جامعه بیان کرد و افزود: قیمت و ارزش هر جامعه ای به فرهنگ و باورهای آن جامعه است و ما به عنوان یک جامعه اسلامی باید هر چه بیشتر سعی کنیم تا فرهنگ اسلامی در میان ما زنده و عملی شود.

 

وی در ادامه گفت: این شورا به عنوان یک دیده بان مسؤول نظارت بر ضعف ها و آسیب هایی است که متوجه فرهنگ اسلامی شده است و آنها را مورد بررسی و دقت قرار می دهد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر در سال 1948 افزود: در این سال اعلامیه ای به تصویب رسید، که تنها ملعبه ای در دست دشمنان و مستکبران برای ظلم و تجاوز بیشتر شده است که نمونه این ملعبه بودن را در انقلابات کشورهای اسلامی چون یمن، عراق و مصر شاهد هستیم.  

 

وی در ادامه بیان داشت: مجمعی که به اسم دفاع از حقوق بشر شکل گرفته است در مقابل جنایاتی که هر روزه در کشور عراق تحت عنوان های مختلفی چون گروه های تکفیری و یا داعش شکل می گیرد، هیچ واکنشی نشان نمی دهد و در مقابل ظلم های شاهان حاشیه نشین خلیج سکوت کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد یکی از مهمترین اقدامات کشورهای اسلامی را بسیج مردمی در عراق بیان داشت و گفت: اکنون استعمار جهانی ذلیل تر از گذشته برای باقی ماندن در عرصه جهانی دست به هر اقدامی می زند که نمونه آن ایجاد انفجار در نزدیکی منزل سفیر ایران در یمن است و اینها چیزی جز دست و پا زدن های پایانی استعمار نیست. /1306/پ202/ب4

ارسال نظرات