۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۳۴۲۸۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

مسابقات قرآن اعلام آمادگی برای دفاع از حریم این کتاب آسمانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: متسابقین برای عطر آگین کردن دنیای مادی با نوای قرآن و اعلام آمادگی برای دفاع از حریم قرآن، حضور در صحنه و اعلام موجودیت در این رقابت ها حضور داشتند.
حجت الاسلام مصائبي در اختتاميه مرحله استاني مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی شب گذشته در مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن با حضور 530 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی از یازدهم تا سیزدهم آذرماه امسال برگزارشد.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی، مجموع شرکت کنندگان در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل 240 نفر برادران شامل 130 بزرگسال و 110 شکوفه و 130 نفر از خواهران شامل 90 بزرگسال و 40 شکوفه بود.

 

وی گفت: در این دوره از مسابقات اذان یکصد نفر از برادران شامل 60 بزرگسال و 40 شکوفه با هم رقابت می پردازند.

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: 60 نفر نیز در ششمین دوره مسابقات ابتهال که فاقد مرحله شهرستانی بود،شرکت داشتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: هشت گروه مدیحه سرایی و همخوانی از شهرستان های شوط، تکاب، ارومیه، میاندوآب و خوی در این دوره از مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی حضور داشتند.

 

وی با بیان این که 23 نفر به عنوان نمایندگان آذربایجان غربی در مسابقات قرآنی حضور خواهند داشت، گفت: از این تعداد 19 نفر رتبه های اول هر رشته و 4 نفر سهمیه اضافی برای استان است که به جهت درخشش نمایندگان آذربایجان غربی در مسابقات قرانی ملی و بین المللی سالهای گذشته، لحاظ شده است.

 

حجت الاسلام از راه یابی یک گروه تواشیح به مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن خبر داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که کسی برای کسب مقام مادی در این رقابت ها حاضر نشده بود، گفت: همه متسابقین برای عطر آگین کردن دنیای مادی با نوای قرآن و اعلام آمادگی برای دفاع از حریم قرآن، حضور در صحنه و اعلام موجودیت در این رقابت ها حضور داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: متسابقین بدون در نظر گرفتن رنگ، جنسیت و مذهب با یکرنگی، عشق و مودت حاضر شده بودند تا دین صلح و صفا را به رخ دشمنان بکشند.

 

حجت الاسلام مصائبی گفت: در چنین رقابتی هیچ یک افراد بازنده نیست و کسانی که تشویق می شوند مصداق آیه السابقون السابقون، اولئک المقربون است.

 

گفتنی است، مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم آذربایجان غربی با حضور 530 نفراز منتخبان شهرستانی از یازدهم تا سیزدهم آذرماه در ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات