۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۳۴۲۹۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

مبنای انتخاب مسؤولان نباید گروه و جناح بندی های سیاسی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبنای انتخاب مسؤولان در کشور نباید گروه و جناح بندی های سیاسی باشد، گفت: تعهد، تخصص، ولایی بودن و تقوا ملاک انتخاب مدیران قرار گیرد.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس شهرستان فریدونکنار با اشاره به در پیش بودن 16 آذر، روز دانشجو، گفت: دانشجویان کشور باید در جنبش های سیاسی خود واقع بین، آرمان گرا، استبداد ستیز و یار مظلوم باشند و دانشگاه های ما را به یکی از مهم ترین پایگاه های پیشرفت علمی و اخلاقی تبدیل کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران اذعان داشت: دانشجویان باید به گونه ای عمل کنند که به اتحاد ملی و انسجام عمومی ضربه ای وارد نشود، همچنین باید بصیرت داشته باشد و با مسؤولیت پذیری بالا در مبارزات کشور حضور برجسته ای از خود نشان دهد.

 

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر آمریکا و بحث حقوق بشر، اذعان داشت: چه کسی امروز متولی حقوق بشر است، آنهایی که می خواهند یکی از بیماران عقب مانده ذهنی که در تظاهرات علیه آنها بود را اعدام کنند یا آنهایی که بین سیاه و سفید، نژاد و زبان تفاوت قائل می شوند.

 

وی با بیان این که هیچ حقوق بشر واقعی یک جنایتکار که بیش از سی سال علیه مردم کشور جنایت کرده را تبرئه نمی کند، ادامه داد: در بحرین دو بار انتخابات برگزار شد و در هر بار کمتر از سی درصد شرکت کردند اما جان کری به پادشاه این کشور برای برگزاری انتخابات آزاد تبریک می گوید، این انتخابات که مشروعیت ندارد چرا غرب حرفی نمی زند و خوشنود است.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به دیگر فعالیت های ضد حقوق‌بشری غرب به ویژه آمریکا، اذعان داشت: هر کجا که منافع آنها تأمین شود حقوق بشر رعایت شده است و اگر منافع آنها در کشوری به خطر بیافتد با دامن زدن به این موضوع آن کشور را متم می کند و علیه آن اقدام می کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به شرایط امروز منطقه اشاره کرد و با بیان این که گروه های تروریستی فعال در کشورهای سوریه و عراق با حمایت کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر به وجود آمده اند، خاطرنشان کرد: امروز داعش و النصره عامل آمریکا و صهیونیست برای تحقق منافع آنها در منطقه هستند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که در هر نقطه ای از جهان خونریزی و جنگ رخ می دهد آمریکا در آن نقش اصلی را ایفا می کند، بیان داشت: آمریکا و کشورهای اروپایی که خود را مدعی دفاع از حقوق انسان ها می دانند در برابر جنایت های رژیم اشغالگر قدس در غزه سکوت کرده و حتی حمایت می کنند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسؤولان ارشد در انتخاب مدیران شهرستانی مطابق مطالبات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گام بردارند، گفت: باید در انتخاب مسؤولان تعهد، ولایت مداری، تقوا و تخصص افراد مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: جناح بازی ها و توصیه های جناحی را کنار بگذارید و خدا را در نظر بگیرید، فردی صالح و شایسته را برگزینید تا بتواند مشکلات این شهرستان را حل کند.

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود به مسأله گرانی نان اشاره کرد و گفت: مسؤولان کشور گرانی نان را به دلیل نرخ تورم اعلام کرده اند و می گویند که بیش از سی ماه است که این نرخ نان ثابت ماند و این توجیه آنان است.

 

وی به وجود 70 هزار نانوا در کشور اشاره کرد و با بیان این که آیا راه حل دیگری برای تأمین منافع این قشر وجود نداشت خطاب به دولتمردان گفت: شما که قول داده یارانه ثروتمندان را حذف خواهید کرد و همچنین قرار بود مبلغ یارانه نیز افزایش یابد که اقدامی صورت نگرفت.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردم کشورمان در همه صحنه های این انقلاب حضوری بی نظیر داشته اند و حتی برای دفاع از انقلاب، نظام و رهبری جان خود را فدا کردند، گفت: اما عزت نفس آنها را حفظ کنید، شما برای 70 هزار نفر، 70 میلیون نفر را ناراحت کرده اید در حالیکه راه های بهتری نیز وجود دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات