۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۳۴۲۹۴
آیت الله صفایی بوشهری:

حقوق بشر بازیچه قدرت‌ها شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حقوق بشر مفهومی است که در جهان امروز به یک بازیچه تبدیل شده است و هر جنایت و تجاوزی که انجام می دهند بر روی آن سرپوش می گذارند و هیچ حرفی از حقوق بشر نمی زنند.
آيت‌الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه نمازگزاران را به مراعات تقوای الهی توصیه کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود به موضوع شکرگزاری اشاره، و یکی از فضائل اخلاقی و معرفتی انسان مومن را داشتن روحیه و رویه شکرگزاری عنوان کرد، و گفت: انسان مسلمان و مومن دارای یک معرفت و یک روحیه و رویه سپاسگزاری در مقابل نعمات و خدماتی است و خداوند انبیا و ائمه(ع) را به همین جهت به مردم عطا کرده است.

 

امام جمعه بوشهر شکر و سپاس خداوند متعال را نشان از معرفت، بصیرت، کمال  و اخلاق شخص دانست، و بیان داشت: انسانی که اهل تقوا و دین مداری است، سرآمد آن شکرگزار درگاه احدیت است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه شکر و سپاسگزاری پیش درگاه باری تعالی را بر سه بخش قلبی، لسانی و استفاده از نعمت به شکل مطلوب عنوان کرد و گفت: خداوند بزرگترین منعم و عطا دهنده در عالم وجود است و تمام زندگی انسان هم در ابعاد مادی و هم معنوی هدیه الهی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به ابعاد معنوی شکر اظهار داشت: در ابعاد معنوی تمامی پیامبران و ائمه اطهار(ع) برای هدایت انسان فرستاده شدند، بنابراین نخستین وظیفه انسان شگرگزاری خداوند است چراکه این شکرگزاری نشان از معرفت بالای خدا است و این شکر باعث می شود که خداوند به انسان نعمت بیشتری بدهد.

 

وی افزود: اگر این شکر وجود نداشته باشد و کفران نعمت شود، گذشته از اینکه این نعمت سلب می شود، شخص دچار عذاب الهی خواهد شد.

 

گروهک های تکفیری در تمام ابعاد خود فریب خورده های جهان استعمار هستند

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با برگزار کنندگان همایش مبارزه با جبهه تکفیر در جهان گفت: این جبهه تکفیر از دیرباز به دست دشمنان اسلام تاسیس شد و همواره به دنبال تفرقه و انجام عملی آن بوده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این گروهک های تکفیری در تمام ابعاد خود فریب خورده های جهان استعمار هستند و در کشورهای سرزمین اسلامی این گروهک ها مشکلات زیاد و اساسی ایجاد کرده اند و دولت های غربی نیز به شدت این موضوع را تبلغ می کنند که این تروریست ها اندیشه اسلامی دارند.

 

وی افزود: دولت های غربی دو هدف عمده تبلیغ و نشان دادن اسلام به این نحو و نیز آسیب زدن به سرزمین های اسلامی و ایجاد آشوب در این سرزمین ها را دنبال می کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری تنها راه مبارزه با جبهه تکفیری را ایجاد بصیرت برای جبهه مسلمان و نیز مبارزه جدی با این گروهک ها به شکل منسجم عنوان کرد.

 

وی با اشاره به در پیش رو بودن 16 آذر و روز دانشجو گفت: دانشگاه و دانشجو یکی از مهم ترین ارکان حفظ، پیشرفت و توسعه یک نظام است و به همین جهت است که باید دانشگاه های ما دارای یک مسیر باشد که سرانجام آن خودکفایی و مرجعیت علم به ویژه در عرصه های بنیادی باشد.

 

امام جمعه بوشهر ادامه داد: خروجی دانشگاهای ما باید انسان های عالم، دانشمند و استکبار ستیز باشد و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بر حوزه تربیت بر دانشگاه ها تاکید فراوان دارد.

 

حقوق بشر مفهومی است که در جهان امروز به یک بازیچه تبدیل شده است

 

وی با اشاره به پیش رو بودن روز حقوق بشر گفت: حقوق بشرمفهومی است که در جهان امروز به یک بازیچه تبدیل شده است که هر جنایت و تجاوزی که انجام می دهند بر روی آن سرپوش می گذارند و هیچ حرفی از حقوق بشر نمی زنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جنایاتی که مدعیان حقوق بشر مرتکب می شوند در طول تاریخ بی سابقه است، ابراز داشت: آنها در مقابل بمب های اتمی که استفاده می کنند و انبار و تسلیهاتی که رژیم صهیونیستی دارد سکوت می کنند اما از آن طرف کشور لبنان را تروریست معرفی می کنند.

 

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران به فرمان امام خمینی(ره) گفت: این شورا منشا خدمات بسیار بوده است و طرح های زیاد و اثرگذاری را طراحی کرده است که انشالله هر چه زودتر عملی شود.

 

نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در پژوهش

 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به هفته پژوهش اشاره کرد، و بیان داشت: رشد علم منوط به پژوهش است و در این رابطه نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بسیار پررنگ است.

 

وی در پایان سخنان خود از دبیرخانه دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر به جهت برگزاری این همایش تشکر کرد./833/پ201/ب4

ارسال نظرات