۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۳۴۲۹۵
امام جمعه نکا:

بصیرت و ولایت مداری مهم ترین ویژگی دانشجویان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مدافع حقیقی ملت های مستضعف و مظلوم دنیا بوده است، افزود: ایران اسلامی در دفاع از ملت های نیازمند جهان از هیچ کمکی فروگذار نکرده و این نشان دهنده اهمیت حقوق انسان ها از سوی ایران اسلامی است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان این که اسلام بیشترین توجه را به حقوق انسان ها داشته و دارد، ایران اسلامی تنها کشور حامی حقوق بشر است که در سال های متمادی این مسأله به منحصه ظهور رسیده است.

 

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مدافع حقیقی ملت های مستضعف و مظلوم دنیا بوده است، افزود: ایران اسلامی در دفاع از ملت های نیازمند جهان از هیچ کمکی فروگذار نکرده و این نشان دهنده اهمیت حقوق انسان ها از سوی ایران اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با اشاره به این که نظام سلطه برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد سیاه و ننگین خود در مناطق مختلف جهان موضوع حقوق بشر را مطرح می کند، تصریح کرد: امروز شاهد نقض آشکار حقوق بشر در ایالت های آمریکا هستیم.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که دفاع از حقوق انسان ها یک مسأله مهم در دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز خود را مکلف به دفاع از حقوق انسان های بی گناه در هر نطقه ای جهان می داند.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: هر کجا که منافع آمریکا و کفر در خطر باشد وارد میدان می شوند و شعار دفاع از حقوق انسان ها را سر می دهند و در غیر این صورت حقوق بشر در نگاه آنها هیچ جایگاهی ندارد.

 

امام جمعه نکا در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو گفت: امروز مردم کشورمان از دانشگاه ها و دانشجویان توقع دارند تا به دور از جناج بندی و با ایمان و اعتقاد به اسلام و انقلاب، در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: نباید مسؤولان ما اجازه دهند که به باورها، ارزش‌ها و اعتقادات دانشجویان و جوانان ما آسیب وارد شود و دانشجویان ما نیز باید با استکبار ستیزی و توجه بیشتر به علم و فن‌آوری در جهت رشد و بالندگی ایران اسلامی گام بردارند.

 

وی ادامه داد: دانشجویان باید همیشه با بصیرت در صحنه باشند زیرا در برخی مقاطع فرهنگ و سیاست جامعه در دست دانشجویان و فرهنگیان است.

 

خطیب جمعه نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به 19 آذر سال 59، تشکیل شورای عالی فرهنگی به فرمان امام راحل  افزود: امروز به خاطر تهاجم فرهنگی غرب، ما نیازمند اقدامات متقابل فرهنگی هستیم و نباید لحظه‌ای از اقدامات ضد فرهنگی دشمن غافل شویم بلکه باید با بصیرت همه‌جانبه در حفظ آرمان‌های انقلاب تلاش کرده و تهاجم فرهنگی دشمن را دست کم نگیریم و با آن مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: نیاز کنونی جامعه ما به فعالیت‌های فرهنگی بیشتر از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی است و توجه به امر فرهنگ در جامعه یک امر ضروری است که مسؤولان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

 

وی در پایان با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی افزود: تقوا یک حفاظی است که مانع ضایع شدن و فاسد شدن انسان می‌شود و سلامت جسمی انسان را تضمین می‌کند، بنابراین هیچ سرمایه‌ای بزرگتر و بهتر از تقوا نیست و انسانی که به دنیا می‌آید سالم و پاک است و زمان مرگ هم باید همان گونه باشد و این امر، در سایه تقوی الهی حاصل می‌شود./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات