۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۳۴۳۰۰
امام جمعه ارومیه:

کثرت فرزند از سفارشات مهم دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اکنون نیاز جامعه اسلامی ما تکثیر نسل است و در دین اسلام نیز به این مسأله سفارش شده است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به معرفی بهترین زنان در دین اسلام پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی بیان فرمودند: «بهترین زنان شما زنی است که بچه‌زا و مهربان و عفیف است و در خانواده خود عزیز بوده و خود را از نفوذ مردان بیگانه حفظ می‌کند و در مقابل در حضور همسرش خود را کوچک و ذلیل کرده و با خود نمایی و آرایش در کنار همسرش قرار می‌گیرد».

 
وی افزود: در فرهنگ کنونی کشور ما جا افتاده است خانواده‌ها فرزند کمتری به دنیا آورند در حالی که در دین اسلام به کثرت فرزندان سفارش شده و یکی از صفات زنان نیکو زنی است که بتواند تعداد فرزندان بیشتری به دنیا آورد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تکثیر نسل را یکی از نیازهای فعلی کشور دانست و بیان کرد: شرایط آماری کشور ما طوری است که باید تولید نسل افزایش یابد تا از پیری جمعیت کشور در آینده نزدیک جلوگیری شود.
 
تبیین مطالبات رهبری از دانشجویان
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به روز دانشجو ادامه داد: شانزده آذر ماه سالروز شهادت سه دانشجوی مظلوم است که در اعتراض به ورود رییس جمهور آمریکا به ایران پس از کودتای 28 مرداد 1332، تظاهرات کرده و از سوی ماموران گارد ویژه رژیم پهلوی که به دانشگاه ریخته و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند، به شهادت رسیدند.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از آن واقعه همه ساله این روز به نام روز دانشجو زنده نگه‌داشته می‌شود تا روحیه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی در بین دانشجویان کشور زنده بماند و به عنوان الگوی عملی دانشجویان امروز کشور ما از آنان پیروی کنند و درس آزادگی فرا گیرند.
 
امام جمعه ارومیه با شاره به رفتار برخی از افراد در روز دانشجو اظهار کرد: این روز روز شادی کردن و جشن گرفتن نیست چون سالروز شهادت سه تن از دانشجویان کشور است که توسط رژیم ستمگر پهلوی ظالمانه به شهادت رسیده‌اند.
 
وی ادامه داد: هدف از نام نهادن این روز به نام دانشجو زنده نگه‌داشتن نام ویاد آن جوانان و همه شهیدان دانشگاهی است، ما باید به این مسأله فکر کنیم که این جوانان با چه هدف و آرمانی از جان خود گذشته و به شهادت رسیده‌اند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی به مطالبات مقام معظم رهبری از قشر دانشجوی کشور اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم کشورمان چندین مطالبه از قشر دانشجو دارند و اولین خواست ایشان این است که دانشجو باید آرمان‌گرا باشد.
  
امام جمعه ارومیه با بیان فرمایشاتی از مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم له کشورمان در دیدار با دانشجویان کشورمان بیان فرمودند که اگر هدف دانشجو از درس خواندن تنها این باشد که زندگی شخصی خود را تامین کند و کاری به دیگر افراد و امورات جامعه نداشته باشد، این خطر بزرگی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مطالبه دوم مقام معظم رهبری از دانشجویان کشور این است که دانشجو باید پرسشگر باشد، مسؤولان دستگاه‌ها و نهادها در کشور باید در دانشگاه‌ها حاضر شوند و به سؤالات دانشجویان پاسخ دهند.
 
وی ادامه داد: خواست دیگر مقام معظم رهبری عدالت خواهی دانشجویان است و این که بخواهند عدالت در شکل درست و حقیقی خود در جامعه اجرایی شود البته بدون ارائه مصداق و قضاوت‌های نادرست.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی داشتن بینش سیاسی دانشجویان را از دیگر مطالبات معظم له دانست و بیان کرد: دانشجو باید بتواند مسائل سیاسی داخل و خارج از کشور را خود به تنهایی بی آنکه تهجر سیاسی داشته باشد، تحلیل کند.
 
وی تلاش برای مرجع علمی در جهان بودن و نیز اخلاق مداری و ضابطه‌مند عمل کردن را از دیگر تاکیدات رهبر معظم مان از قشر پر شور و جوان کشورمان عنوان کرد.
 
مسؤولان به ساخت مساجد در توسعه شهری توجه بیشتری کنند
 
امام جمعه ارومیه اظهار کرد: نباید در کشور ما شهرکی ساخته شود که از مسجد تهی باشد و مومنان آن منطقه جایی برای اقامه نماز جماعت نداشته باشند.
 
وی تاکید کرد: این خواست مقام معظم رهبری از مسؤولان به ویژه مسؤولان عمرانی کشور است که به ساخت و آبادانی مساجد اهمیت دهند و آن را در راس امور زیربنایی ساخت و ساز در کشور قرار دهند .
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: همانطور که ساخت شهرکی بدون جاده و تردد امکان ندارد شهرک بدون مسجد هم نباید طرح ریزی و ساخته شود.
 
یاد مرگ مانع از فراموشی آخرت می‌شود
 
امام جمعه ارومیه یاد مرگ را راهی برای ترس از خدا دانست و گفت: یاد مرگ راهی است که انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند چون مانع از فراموشی روز حساب پس دادن و قیامت می‌شود و انسان مؤمن همواره سعی کند از یاد مرگ و فردای خود در روز قیامت غافل نشود./936/پ201/ب4
ارسال نظرات