۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۳۴۳۱۵

دانشکده علوم قرآنی تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ دانشکده عالی علوم قرآنی تبریز با 17 هزار مترمربع زیربنا در پارک مفاخر آذربایجان آغاز به فعالیت کرد.
آرم دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم حجت‌الاسلام احمد عابدي، رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف امروز در مراسم افتتاح دانشکده عالی علوم قرآنی تبریز اظهار داشت: 23 دانشکده علوم قرآنی در کشور در خصوص علوم و معارف قرآنی و دینی زیرنظر این دانشگاه فعالیت می کند.

 


وی با بیان این‌که تربیت یک دانشجو در مسیر منور و پربرکت قرآن پاداش بسیاری نزد خداوند دارد و در واقع خدمت به ساحت مقدس و نورانی قرآن است، افزود: علوم بین رشته ای دینی و قرآنی از رشته هایی است که به رشته های دانشکده های قرآنی کشور اضافه می شود.

 


حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: دانشکده قرآنی تازه تأسیس تبریز از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و در رشته های تفسیر قرآن، مدیریت در قرآن، اقتصاد در قرآن، سیاست درقرآن از مهر سال آینده دانشجو پذیرش می کند.

 


رییس دانشگاه علوم و معارف با بیان این‌که در هر یک از رشته ها هشت نفر بدون پرداختن هزینه تحصیلی پذیرش خواهند شد، گفت: نحوه تدریس درمقطع کارشناسی برمبنای اصول سقراطی و افلاطونی، یعنی مباحثه بین دانشجو و استاد صورت می‌پذیرد اما درمقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری شیوه ارسطویی که دانشجومحور است، در دستور کار قرار می‌گیرد.

 


وی تصریح کرد: غیر از رشته‌های مصوب وزارت علوم برای دانشکده‌های قرآنی که شامل علوم تفسیر قرآن و حدیث است، در رشته‌های کاربردی که به شدت مورد نیاز امروز کشور نیز هست، از جمله مدیریت در قرآن، سیاست در قرآن، علوم بین ‌رشته‌ای قرآن و... پذیرش دانشجو به‌عمل خواهد آمد.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی ازسوی بیگانگان، بسط و گسترش مراکزی که به تحقیق و تفحص در علوم ناب اسلامی می‌پردازد را امری لازم و اجتناب‌ناپذیر برشمرد و گفت: جریان عرفان‌های نوظهور در کشور درحال گسترش بوده و به یغمای دین و ایمان جوانان می‌پردازد؛ لذا باید عرفان ناب اسلامی را ازبطن قرآن و حدیث به مردم عرضه کنیم.

 


همچنین حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار داشت: دانشکده عالی علوم قرآنی تبریز با 17 هزار مترمربع زیربنا در پارک مفاخر آذربایجان، جنب اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی آغاز به فعالیت کرد.

 


وی با بیان این‌که پیش از این نیز در آذربایجان شرقی دانشکده علوم قرآنی در مقطع کارشناسی در شهرستان مراغه تاسیس شده بود، گفت: پذیرش دانشجو از مهرماه سال 94 و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام خواهد گرفت که اغلب رشته‌های تحصیلی ارائه شده در حوزه تفسیر قرآن خواهد بود.

 


حجت الاسلام حسینی از فراهم کردن تمهیدات و زیرساخت‌های لازم جهت ارتقای این دانشکده به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم فقط در شهر قم وجود دارد که پشتیبانی آن برعهده سازمان اوقاف و امورخیریه بوده و وزارت علوم نیز مجوز و مدرک فارغ‌التحصیلی فراگیران را صادر می‌کند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات