۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۳۴۳۵۹
امام جمعه زاهدان:

دانشگاه محل پرورش استعدادها و اندیشه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با بیان اینکه پژوهش یک نیاز ضروری کشور برای رسیدن به درجات عالی علمی است، گفت: باید برای پیشرفت هرچه بهتر نیازمندی‌ها به طور دقیق شناسایی شود و بر اساس اولویت‌ها و به دور از انجام مکررات پژوهش‌های کارا و جدید انجام شود.
آيت الله سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: پژوهش یکی از نیازهای ضروری کشور برای رسیدن به درجات عالی علمی در سطح جهان است البته دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما از روند عادی رسیدن به چشم انداز 20 ساله چندین قدم جلوتر هستند و باید از فعالیت‌های علمی انجام‌شده در حوزه و دانشگاه تقدیر کرد.

وی توسعه مراکز علمی را از خدمات نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: سیستان و بلوچستان زمانی حتی یک دانشگاه در خود نمی‌دید اما امروز نمی‌توان شهری را بدون مراکز آموزش عالی پیدا کرد بنابراین در جامعه کنونی هرکس به دنبال علم و علم آموزی نباشد مقصر است زیرا که نمی‌تواند به نحوی شایسته به نظام خدمت کند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: باید برای پیشرفت هرچه بهتر و برای اینکه علم در خدمت جامعه قرار گیرد، نیازمندی‌های مردم و کشور به طور دقیق شناسایی شود و بر اساس اولویت‌ها و به دور از انجام مکررات پژوهش‌های کارا و جدید انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح خط ریلی اینچه‌برون که سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان را دربرمی‌گیرد؛ افزود: این پروژه، مسیر حمل و نقل و تجارت جهانی را از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان به آب‌های خلیج فارس متصل می‌کند و تسهیل ترانزیت کالا را در منطقه در بر دارد ضمن اینکه هزینه‌های حمل و نقل را نیز کاهش می‌دهد.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: خط ریلی اینچه‌برون با 140 میلیارد تومان اعتبار و ده هزار تن ریل استاندارد که در سال 91 کلنگ‌زنی شد و بعد از دو سال به بهره‌برداری رسید، زمان حمل و نقل از شمال به جنوب کشور را به دو شبانه‌روز کاهش داد و موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک کشور را که شاه‌راه منطقه است، تضمین کرد.

وی تأکید کرد: افتتاح این پروژه عظیم در شرایط تحریم بر قدرت سازندگی ایران صحه گذاشت و به همگان نشان داد که ما تحریم‌های دشمنان را زیر پا خواهیم گذاشت و آنها را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام خواهیم کرد./831/پ202/ب

ارسال نظرات