۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۳۴۳۷۶
استاد حوزه و دانشگاه:

علما در راه اثبات حق از هیچ قدرتی غیر از خدا نمی ترسند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، علما و روحانیان را وارثان انبیاء الهی دانست و گفت: علما و فقهای دینی در راه اثبات حق از هیچ قدرتی غیر از خدا نمی ترسند.
روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام عبدالله صادقی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم اربعین ابوالشهید رحمت الله قائمی در حسینیه حضرت ابولفضل (ع) سپاه قدس رشت با اشاره به این که اسلام دین، علم و دانش است، افزود: اسلام از جهل و نادانی مبرا است.

 

وی با تاکید براین که هدف اسلام توجه دادن انسان به علم و دانش است، گفت: خداوند در هنگام تجلیل و نشان دادن عظمت خود با توصیف علم خود را به مخلوق معرفی می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند با توجه به همه صفات بارزی که دارد با صفت علم و دانش معرفت خود را بازگو می کند، اظهار داشت: انسان هایی که در زندگی سعی کردند خود را پنهان و ناشناخته قراردهند و به خاطر تواضع به بیان جایگاه خود نمی پردازند خداوند آنها را در  دنیا و آخرت مطرح می کند.

 

همرزم و هم مباحثه حجت الاسلام قاتمی با اشاره به خاطراتی از حضور این روحانی مبارزه در جریانات مدرسه فیضیه قم تصریح کرد: ابو الشهدا قائمی یکی از چهره های اثر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام صادقی قدردانی مردم گیلان از جامعه روحانیت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مردم گیلان قدر این گوهر با ارزش ابو الشهدا قائمی را می دانستند و این امر در مراسم ترحیم این بزرگوار اثبات کردند.

 

وی با اشاره به آیه 11 سوره مجادله گفت: این عالم روحانی با عمل ثواب و نیک خود مردم را به خیر و درستی رهنمون و نخست از نفس خویش آغاز می کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حجت اسلام قائمی اهل هیاهو شهرت طلبی نبود، اظهار داشت: به دلیل همین رفتار مخلصانه در میان مردم از محبوبیت بسیاری برخودار بود.

 

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) راه رسیدن به بهشت را علم و آگاهی عنوان کرد و گفت: علم باید توأم با عمل باشد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امام صادق(ع) علما را وارث انبیاء دانسته اند، تصریح کرد: علما در راه اثبات حق از هیچ قدرتی غیر از خدا نمی ترسند.

 

وی با بیان این که حجت السلام قائمی طلبه ها و جوانان را به حضور در میدان مبارزه با رژیم طاغوت و باطل دعوت می کرد، گفت: مکارم اخلاقی نظیر صبر، قناعت، ساده زیستی از صفات بارز این روحانی بزرگوار بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه، استقامت و پایداری حجت الاسلام قائمی در مبارزات سیاسی و دفاع از حق را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: ابو الشهدا قائمی در حیات پر ثمر خود دامن به آلودگی های دنیا نیالود و خبر ارتحال این عالم ربانی انعکاس زیادی در کشور به ویژه استان های قم و گیلان داشت.

 

وی با تاکید بر این که مرحوم قائمی مردی شجاع و نترس بود، خاطرنشان کرد: علما بنده آزاد خداوند هستند و خداوند را با حریت پرستش می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شجاعت و مردانگی حجت الاسلام قائمی در مدرسه فیضیه افزود: جایگاه علما به قدری والا است که رسول خدا در مورد آنها فرمود نزدیکترین افراد به جایگاه نبوت اهل ایمان و مجاهد در راه خدا هستند.

 

حجت الاسلام صادقی مر حوم قائمی را اهل علم و جهاد خواند و گفت: ابو الشهدا قائمی عالمی فرزانه بود و آنچه که را فرا گرفته بود را به دیگران می آموخت./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات