۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۳۹۷
بازخوانی یک مصاحبه خواندنی؛

همسر رهبر انقلاب: خودمان را درگیر تجملات نمی‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ همسر رهبر انقلاب اسلامی به زندگی ساده و دور از تجملات در خانه اشاره کرد و گفت: سالهاست که ما اشیای تجملاتی را به خانه مان راه نداده ایم؛ زیبایی خوب است اما نباید خودمان را درگیر زندگی تجملاتی بکنیم؛ ما در خانه مان دکوراسیون به معنای متداول آن نداریم.
سبک زندگي اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال 1372 مصاحبه با همسر مکرمه رهبر انقلاب ترتیب داد که خواندن آن برای جامعه اسلامی و ایرانی امروز خالی از فایده نیست.
 
نوشته حاضر بخشی از مصاحبه یادشده است:
 
سیره زندگانی شما چگونه است؟
 
سالهاست که ما اشیای تجملاتی را به خانه مان راه نداده ایم؛ زیبایی خوب است اما نباید خودمان را درگیرزندگی تجملاتی بکنیم؛ ما در خانه مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرشها و پرده های قیمتی، مبلمان و غیره نداریم. سالها پیش خودمان را از این چیزها رها کرده ایم،والدین آقای خامنه ای در این رابطه سر مشق ما بوده اند و مادر ایشان چنین تجملاتی را مورد انتقاد قرار می دادند و من نیز همین عقیده را دارم. همیشه به فرزندانمان توصیه می کنم که آنها هم باید در رفتار شخصی شان این گونه باشند. زیرا اشیای لوکس غیر ضروری می باشد.
 
آیا همسرتان در خانه به شما کمک می کنند؟
 
در حال حاضر نه ایشان چنین فرصتی دارند و نه از ایشان چنین انتظاری داریم.اما یک خصیصه بسیار پسندیده ای که ایشان دارند و می تواند نمونه و سر مشقی برای دیگران باشد این است که زمانی که ایشان در منزل هستند، اگرچه معمولا خسته از کار روزانه می باشند اما سعی دارند تا جو خانه را از مشکلات محیط کارشان به دور نگهدارند./1322/ت303/س
ارسال نظرات