۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۳۴۴۱۲
مشاور وزیر ارشاد:

فرهنگ مهم‌ترین عنصر پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که فرهنگ مهم ترین عنصر تعیین کننده برای پیشرفت کشور است، گفت: معادلات جهانی را مسائل فرهنگ مشخص می کند.
شاه آبادي، معاون فرهنگي وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حمید شاه آبادی، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم تجلیل از فعالان و پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار داشت: تنها فرهنگ ایرانی اسلامی است که می‌تواند نسل حاضر را در مقابل هجمه های جهانی محافظت کند.

 


وی با تأکید بر این‌که برای در امان ماندن از هجمه و جنگ نرم دشمنان باید به سراغ فرهنگ اصیل ایرانی برویم، خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد رضایت ملی و ارتقای فرهنگ عمومی است که برای رسیدن به این منظور تلاش می کند.

 


رییس دانشگاه فرهنگ و هنر ایران با تأکید بر این‌که داشته های فرهنگی کشور را باید به خوبی شناخته و از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: غنای فرهنگ نماد اقتدار کشورها در دنیا شناخته شده و مسؤولان فرهنگی مأموریتی متفاوت نسبت به گذشته دارند.

 


وی ادامه داد: اگر در گذشته فرهنگ به عنوان عامل جانبی مورد توجه بود، امروز مهم ترین عنصر تعیین کننده برای پیشرفت کشور است، معادلات جهانی را حوزه های نظامی تعیین نمی کنند و حوزه فرهنگ حرف اول را در معادلات مشخص می کند؛ در حقیقت کوتاهی در حوزه فرهنگ خسران جبران ناپذیری خواهد داشت.

 


شاه آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت و ضرورت پژوهش در حوزه فرهنگ اظهار داشت: بنیه فرهنگی و دینی ایران باعث شده بسیاری از اتفاقاتی که در دنیا به وقوع می پیوند بدون حضور ایران میسر نشود؛ باید به جایگاه فرهنگی کشور و تاثیر آن واقف باشیم و از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

 


وی با تأکید بر این‌که پژوهش در آسیب شناسی فرهنگی نقش بسیار مهمی دارد و در در توسعه آن دخیل است، گفت: در پژوهش های پایه مطالعات عمیق و دقیقی در حوزه فرهنگ کشور انجام شده است، اما با بکار گیری نتایج علمی پژوهش ها و کاربرد آنها فاصله زیادی داریم.

 


مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که باید دانست پژوهش در چه حوزه هایی مشکلات ما را حل می کند، افزود: باید در حوزه فرهنگ به کمک پژوهش راهکارهای عملیاتی ارایه شود تا از ظرفیت های موجود کشور به خوبی استفاده شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات