۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۳۴۴۱۸
با هدف ارائه آموزش های مهارتی صورت گرفت؛

امضاء تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای با حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر کار از امضاء تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای با مدیر حوزه های علمیه کشور خبر داد و گفت: ارائه آموزش های مهارتی مهم ترین مفاد این تفاهم بوده است.
تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، کوروش پرند، معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امروز در دیدار مدیر و طلاب حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت با بیان این که مراکزآموش فنی و حرفه ای با هدف آموزش مهارت‌های خاص به طلاب ایجاد خواهد شد، گفت: در این مرکز اعضای خانواده‌های طلاب نیزمی‌توانند در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

 

وی با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز طلاب نیازسنجی می‌شود، خاطر نشان کرد: توانمندسازی مهارتی از جمله برنامه های محوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

 

پرند از اعلام آمادگی این سازمان برای ایجاد مراکزی در حوزه های علمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این سازمان 700 مرکز ثابت دولتی در کشور است و این آمادگی را دارد برای برخی آموزش های مورد نیاز برای طلاب این همکاری را با حوزه های علمیه آغاز کند.

 

معاون وزیر کار از امضاء تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای با مدیر حوزه های علمیه کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه برای همکاری بیشتر میان دو مرکز هفته گذشته منعقد شده است.

 

وی ارائه آموزش های مهارتی را مهم ترین مفاد این تفاهم نامه اعلام کرد و افزود: به حتم این تفاهم نامه همکاری اثرات بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.

 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقش و اثرگذاری طلاب و روحانیان در تبیین و گسترش فرهنگ کار در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت یکی از اقشار مهم و صاحب نفوذ در جامعه است که می تواند این فرهنگ ارزشمند را به خوبی در جامعه نهادینه کند.

 

وی با بیان این که متأسفانه فرهنگ کار و تلاش در جامعه ما کمرنگ شده است، ادامه داد: طلاب و روحانیان می توانند با تبیین اهمیت کار و تلاش از دیدگاه آیات و راویات اسلامی جامعه را به سوی تحرک و پویایی بیشتر سوق دهند.

 

پرند با اشاره به این که برخی مشاغل در جامعه ما به دلیل فرهنگ پشت میزنشینی در حال نابودی است، افزود: جامعه ما باید به مشاغل مختلف احترام بگذارد و در این مسیرنقش روحانیت در آگاه سازی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان نیز در این دیدار بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کار وتلاش در جامعه تأکید کرد و گفـت: اگر این فرهنگ در جامعه احیاء شود به حتم شاهد پویایی و نشاط کشور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام محمد لاکانی با بیان این که کسب روزی حلال با کار و تلاش می تواند ما را به ائمه اطهار(ع) نزدیک تر کند، ادامه داد: طلاب و روحانیان نیز  برای ترویج فرهنگ کار و تلاش درجامعه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات