۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۳۴۴۳۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

جهاد علمی مبلغان برای مقابله با شبهات دینی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر جهاد علمی مبلغان برای شبهه زدایی تأکید کرد و گفت: ترویج احکام ناب اسلامی تنها راه مقابله با اندیشه های پلید و شیطانی دشمنان اسلام است و این مهم مستلزم جهاد علمی و همت شبانه روزی است.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از مبلغان مرکز استان ﺑﻪ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ در دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم اﺷﺎره ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﺗﺒﻠﯿﻎ اﺳﻼﻣﯽ ھﻤﺎن رﺳﺎﻧﺪن ﭘﯿﺎم اﻟﮫﯽ ﺑﻪ ﺷﯿﻮه روﺷﻨﮕﺮاﻧﻪ از طﺮﯾﻖ اﯾﺠﺎد ارﺗﺒﺎط و ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺑﻪ ﭘﺬﯾﺮش ﻣﺤﺘﻮای ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﺑﺰارھﺎی ﻣﺸﺮوع ھﺮ ﻋﺼﺮ اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم صادقی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺳﻨﺖ اﻟﮫﯽ اﻗﺘﻀﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ دﯾﻦ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺷﻮد و ھﻤﮕﺎن در ﺟﺮﯾﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ھﺎی درﺳﺖ و ﺻﺤﯿﺢ زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد ﻗﺮار ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ، اداﻣﻪ داد: ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل ﻧﯿﺰ اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪھﺎ را ﺗﻨﻈﯿﻢ و از ﺳﻮی اﻧﺒﯿﺎ و اوﻟﯿﺎی ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه ﺧﻮد ﺑﺮای ﻓﻼح و رﺳﺘﮕﺎری آدﻣﯽ ﻓﺮﺳﺘﺎده اﺳﺖ.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺒﻠﻐﺎن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻔﯿﺮان ﻋﺮﺻﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ اﺣﮑﺎم دﯾﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﺮوﯾﺞ اﺣﮑﺎم اﺳﻼﻣﯽ ارزش ھﺎی ﻧﺎب ﺷﺮﯾﻌﺖ ﻣﺤﻤﺪی را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮔﺴﺘﺮش دھﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺟﺎﻣﻌﻪ در ھﺮ زﻣﺎﻧﯽ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ آﻣﻮﺧﺘﻦ ﻣﺒﺎﻧﯽ دﯾﻨﯽ اﺳﺖ و اﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ در ﺗﺎرﯾﺦ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

 

حجت‌الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور در آنجا را ندارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید برای مقابله با اندیشه‌های منحرف غربی با همه توان خود وارد میدان شود، ادامه داد:  تحقق این مهم مستلزم تلاش جهاد گونه و به روز کردن اطلاعات از سوی روحانیان است.

 

وی یکی از محورهای اساسی در موفقیت تبلیغات دینی را تطبیق آموزه‌های دینی طبق مقتضیات زمان و مکان عنوان کرد و گفت: متولیان امور تبلیغی و دینی باید همه فعالیت‌ها، پروژه‌های دینی و آموزهای مذهبی را جهت اثر بخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند.

 

حجت‌الاسلام صادقی بر جهاد علمی مبلغان برای شبهه زدایی تأکید کرد و گفت: ترویج احکام ناب اسلامی تنها راه مقابله با اندیشه های پلید و شیطانی دشمنان اسلام است و این مهم مستلزم جهاد علمی و همت شبانه روزی است.

 

وی با بیان این که یک مبلغ دینی باید نیازهای روز جامعه را شناسایی و برای پاسخگویی به شبهات روز خود را آماده کند، افزود: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند حضور در صحنه مبلغان دینی به منظور پاسخگویی به شبهات است.

 

حجت الاسلام صادقیﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﺑﺰار و ھﺪف ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬاری اﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﻣﮫﻢ را دو ﭼﻨﺪان ﺧﻮاھﺪ ﮐﺮد، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: اﻣﺮوز ﯾﮑﯽ از ﻣﮫﻢﺗﺮﯾﻦ ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰان ﺑﺎﺷﺪ، اﺑﺰار و ھﺪف ﺗﺒﻠﯿﻎ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺪون اﯾﻦ دو ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﻣﮫﻢ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬاری ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ ﺑﺎﺷﯿﻢ.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، شناخت زمان و موقعیت را از دیگر ابزارهای لازم در امر تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: شیوه، طرح و فعالیت‌های یک مبلغ باید به روز باشد تا بتواند در مخاطب تأثیر بهتری بگذارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات