۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۳۴۴۳۶
شهردار تبریز:

طرح توسعه آستان مقدس امامزاده جمال تبریز اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پروژه احیا و توسعه آستان مقدس امامزاده ابوالحسن موسی‌الجمال، که از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است؛ در محله راسته کوچه تبریز در حال اجراست.
حوزه علميه طالبيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، صادق نجفی شهردار تبریز در بازدید از پروژه احیا و توسعه آستان مقدس امامزاده ابوالحسن موسی‌الجمال، در محله راسته کوچه تبریز، با ابراز رضایت از پیشرفت سریع این پروژه، اظهار کرد: بنا به تایید بزرگان دینی و مجتهدان بزرگوار، نسب این امام‌زاده با چهار نسل به امام هفتم، امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسد و همین سابقه تاریخی است که ایجاب می‌کند با اجرای چنین طرح‌هایی، این مکان تبدیل به یکی از قطب‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری تبریز تبدیل شود.

 

شهردار تبریز افزود: این مکان در گذشته، آن چنانکه باید، مورد توجه واقع نشده بود؛ اما خوشبختانه با همت شهرداری و تعامل شورای شهر، احیا و بازسازی آن آغاز شده و به سرعت در حال پیشرفت است.

 

نجفی افزود: حدود 8 ماه پیش در بازدیدی از این مکان، تصمیم به بازسازی و بهسازی این امام‌زاده گرفته شد و خوشبختانه، با وجود بقعه این امام‌زاده مطهر نیز، به نظر می‌رسد که این مکان و محدوده اطراف آن به زودی به یکی از زیباترین نقاط تبریز بدل شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نسل کنونی باید با افتخارات گذشته تبریز آشنا شوند، گفت: عمده‌ترین هدف ما در اجرای چنین طرح‌هایی، این است که بتوانیم نسل امروز را با تاریخ پر افتخار اسلام‌شان آشنا کنیم؛ چرا که گذشته، همواره چراغ راه آینده است و آگاهی آنان از این افتخارات می‌تواند انگیزه پیشرفت و مشارکت را در این عزیزان تقویت کند.

 

نجفی، همچنین به طرح‌های در حال اجرا در محدوده بازار تبریز اشاره کرد و گفت: در حوالی این مکان، احیای یخچال صادقیه و اتصال انتهای راسته کوچه به خیابان فلسطین، در حال اجرا هستند که امیدواریم با این تلاش‌ها که درحوزه زیباسازی و بهسازی انجام می‌گیرد، منطقه ارزشمند بازار تاریخی تبریز، بار دیگر رونقی لایق نام خود را شاهد باشد.

 

شهردار تبریز ضمن تاکید بر اجرای هرچه سریع‌تر پروژه دستور داد تا بقعه و ضریح مناسبی نیز برای این امامزاده ساخته شود، وی همچنین از نقاط مختلف بازار تبریز، از جمله مسجد امام جمعه، مدرسه علوم اسلامی طالبیه واقع در مسجد جامع و کتابخانه عمومی جعفریه دیدار کرد.

 

گفتنی است، امامزاده موسی‌الجمال از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است که نصبش با چهار نسل به آن امام همام می‌رسد؛ این امامزاده به ابن‌اعرابی و صاحب طوق و صاحب حاجات نیز معروف است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات