۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۴۵۱
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد:

دولت در برابر زیاده‌خواهی افراط‌گران بایستد/ تأسیس جبهه آزاداندیشی در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفت: در فضایی که اعتدال عقلانیت در آن موج می‌زند باید مانع امنیتی شدن فضای دانشگاه شد و در این راستا مطابق گفته رهبر معظم انقلاب دانشگاه محل آزاد‌اندیشی است و کرسی‌های آزاداندیشی باید بر مبنای نظر و نظریه‌پردازی برپا شود.
حجت الاسلام عسگري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام علی عسگری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد عصر امروز پانزدهم آذر در مراسم نکوداشت 16 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره گرامیداشت این روز اظهار داشت: 16 آذر به این دلیل به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده  است که دانشجویان همانند سال‌های گذشته در برابر زیاده‌خواهی استکباری بایستند.

وی با بیان این که دانشجویان امروز شاهد استبداد و استعمار و افراط‌گری در منطقه هستند و ضرورت ایجاد می‌کند تا با بیداری و هوشیاری نسبت به این مسائل و آنچه که در پیرامون آنها می‌گذرد آگاهی داشته باشند، افزود: استبداد از نوع آمریکایی و اسرائیلی و افراطی‌گری دستمایه دولت‌های استعماری است و مسلما داعش را هم آمریکا راه‌اندازی کرده است.

حجت الاسلام عسگری با بیان این که رییس جمهور به دنبال انعطاف مقدس است، تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که اعتدال و عقلانیت بر فضای کشورمان حاکم است و بر همین اساس یک‌جانبه‌گرا و یک سویه نیستیم.

وی افزود: فضای آزاد اندیشی را کسی نباید متوقف کند چرا که دوره افراط‌گری تمام شده، افرادی پیش از این در همین مشهد با باتوم‌ها دانشجویان را زدند و بردند، آن دوره سپری شده و وظیفه ما در همان دوران نیز رسیدگی به وضعیت این دانشجویان مظلوم بود.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با بیان این که در دولت جدید ما از پای نیفتادیم و برگشته‌ایم تا در محیط دانشگاه حامی دانشجو باشیم و از دولت می خواهیم محافظه کاری نکند و در برابر زیاده‌خواهی افراط‌گران بایستد، اظهار داشت: امروز دغدغه دانشجویان ما همان دغدغه‌ای است که در سال 1332 وجود داشته است؛ استبداد، استعمار و افراطی‌گری مهم‌ترین مشکلات منطقه بوده که دانشجویان باید با بیداری به این مسائل بیش از گذشته توجه کنند.

موج اعتدال عقلانیت

وی ادامه داد: در فضایی که اعتدال عقلانیت در آن موج می‌زند باید مانع امنیتی شدن فضای دانشگاه شد و در این راستا مطابق گفته رهبر معظم انقلاب دانشگاه محل آزاد‌اندیشی است و کرسی‌های آزاداندیشی باید بر مبنای نظر و نظریه‌پردازی برپا شود.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد افزود: آزاداندیشی به ویژه در میان طیف جوان و دانشجو منظور نظر دولت و دانشگاه آزاد است و همانطور که وزیر علوم جدید مطرح کرده، مهم‌ترین رسالت دانشگاه این است که دانشجو آزاد بوده و فضای امنیتی در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد.

عسگری بیان کرد: فضای امنیتی همچون سمی مهلک است و باعث نابودی جوانان به عنوان سرمایه‌های نظام اسلامی می‌شود؛ حکومت‌های استبدادی و غیر‌انسانی هستند که جوانان را به گلوله می‌بندند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تشکل‌های سیاسی اجتماعی عنوان کرد: کسانی که برابر همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضایی برای تشکل‌های سیاسی اجتماعی داشته‌اند، یقین داشته باشند که این درخواست آنان در کمیته سه نفره پذیرفته می‌شود.

 وی افزود: فرآیند مدیریتی دانشگاه بر مبنای شورا و مشورت با نخبگان، اساتید و دانشجویان است و همانطور که تشکل‌های دانشجویی باید فعال باشد تشکل اساتید هم باید مدنظر قرار گیرد./934/پ202/ب

ارسال نظرات