۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۴۵۳
مبلغان جهادی(33)

اعزام مبلغ به 25 روستای صعب العبور برای نخستین بار

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه جهادی سراج منیر گفت:اعضای این گروه تبلیغی در 25 روستای صعب العبور شهرستان ریگان که تاکنون روحانی در آن حاضر نشده بود، برای تبلیغ حضور پیدا کرده‌اند.
تبليغ در روستا

حجت‌الاسلام محمدجواد رحیم پور، مدیر گروه جهادی سراج منیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح فعالیت‌های این گروه تبلیغی جهادی در ماه محرم پرداخت و گفت: این گروه تبلیغی با بیش از 30 نفر در ماه محرم در سه استان کرمانشاه، شیراز و قزوین به تبلیغ مشغول بود.

 

وی افزود: شهرستان سنقر در استان کرمانشاه، شهرستان‌های داراب و زرین دشت در استان شیراز و خود استان قزوین محل حضور این گروه‌ها تبلیغی بود.

 

مدیر گروه جهادی سراج منیر در تشریح برنامه‌های این گروه نیز خاطرنشان کرد: مخاطبان ما کودکان، نوجوانان، جوانان و دیگر اقشار هستند که اعضای گروه برای هر یک از این اقشار برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

 

وی ادامه داد: برای نمونه مبلغان برای دانش آموزان و نسل جوان مباحث مختلفی درباره عفاف، روابط دختر و پسر، معارف، احکام، اعتقادات و دیگر مسائل را بیان کرده و حتی مجالس مشاوره، پرسش و پاسخ و آموزش قرآن نیز برگزار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام رحیم پور با تأکید بر این‌که گروه جهادی سراج منیر برای اعزام افراد به مناطق تبلیغی از آنها مصاحبه‌ای به عمل می‌آورد، بیان داشت: این کار برای شناخت توانایی‌ها و استعدادهای افراد صورت می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: ما به دنبال بالا بردن کیفیت هستیم؛ البته مبلغان ما بیشتر به دنبال انس گرفتن با جوانان هستند، از این‌رو بیشترین تلاش آنها بیان مطالب و مباحث مورد نیاز جوانان است.

 

مدیر گروه جهادی سراج منیر برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی را از جمله کارهای این گروه در ماه محرم خواند و اظهار داشت: مبلغان این گروه جهادی ضمن حضور در مساجد و بیان احکام برای افراد، در مدارس نیز حضور پیدا کرده و مباحث مورد نیاز دانش آموزان را بیان می‌کنند.

 

وی ادامه داد: اکنون نیز طرح نونهالان را در قم اجرا می‌کنیم، در این طرح نونهالان خود دارای مجالس ویژه‌ای بوده و آن را اداره می‌کنند.

 

این فعال عرصه تبلیغ درباره استقبال مردم نسبت به برنامه‌های اجرایی نیز خاطرنشان کرد: در ماه محرم برای احداث خیمه‌های امام حسین(ع)(خیمه سوزان) در شهرستان زرین دشت پول کافی برای خرید پارچه نداشتیم، از‌ بانوان درخواست کردیم چادرهای کهنه خود را برای برگزاری چنین مراسمی در اختیار ما قرار دهند.

 

وی یادآور شد: بانوان شهرستان نیز چادرهای کهنه خود را در اختیار ما قرار دادند که با دوخت این چادرها توانستیم 6 خیمه برپا کرده و مراسم خیمه سوزان را برگزار کنیم که بر خلاف انتظار ما جمعیت 4 هزار نفری در این مراسم حضور پیدا کرده و این مراسم با شکوه خاصی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام رحیم پور برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری برنامه‌های متنوع در عید غدیر خم و پخش شیرینی برای آشنا شدن مردم به ویژه دانش آموزان با عیدالله الاکبر، برگزاری مسابقات در عید غدیر خم، تأسیس دو هیأت حضرت رقیه(س) و امام سجاد(ع) در شهرستان زرین دشت و تلاش برای احداث سه مسجد به کمک خیرین در شهرستان ریگان را از جمله فعالیت‌های گروه تبلیغی سراج منیر برشمرد.

 

وی افزود: ما در شهرستان زرین شهر با 12 هیأت مذهبی که تمایل بسیاری برای سخنرانی طلاب نداشتند ارتباط برقرار کرده و با روش‌های ویژه و مختصر گویی توانستیم آنها را برای سخنرانی مبلغان متقاعد کردیم؛ همچنین اعضای گروه تبلیغی سراج منیر در 25 روستای صعب العبور شهرستان ریگان که تاکنون روحانی در آن حاضر نشده بود حضور پیدا کرده و به تبلیغ پرداخته‌اند./993/ت302/ف

ارسال نظرات