۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۳۴۴۷۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

جریان‌های دانشجویی نماد پیروی از ولایت هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به نقش سازنده دانشجویان جامعه اظهار داشت: همراهی و همسویی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از شاخصه‌های مهم تشکل‌های اسلامی دانشجویان است.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي ، مسئول نهاد رهبري در دانشگاه هاي خوزستان

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که دانشجویان حلقه افتخار آفرین اتصال امام و امت بوده اند، ابراز داشت: امروز به روشنی شاهد هستیم که پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، از شاخصه های مهم جریان های اسلامی دانشجویان است.

وی افزود: یکی از ویژگی های مهم جنبش های اسلامی دانشجویی، حضور آگاهانه جوانان بوده که سبب شکل گرفتن حرکت های آزادی طلبی، عدالت خواهی و مبارزه با فقر شده و این نشان دهنده روحیه پرنشاط جونان است.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: اگر بخواهیم ریشه این حرکت ها را مورد بررسی قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که جنبش های اسلامی دانشجویان در مبارزه با استکبار آمریکایی و انگلیسی، دفاع از آرمان های امام خمینی(ره) و همراهی و پیروی از مقام معظم رهبری حضوری پر رنگ داشتند و این از افتخارهای بزرگ این قشر فرهنگی است.  

مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با اشاره به نقش جنبش های دانشجویی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیان داشت: شکست سلطه گری آمریکا و انگلیس، نتیجه حرکت این جنبش ها است.

 

نقش آفرینی دانشجویان در عرصه دفاع از کشور، الگویی مثال زدنی است

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که نقش آفرینی دانشجویان در عرصه های دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است، اظهار داشت: این نقش آفرینی، به الگویی برجسته و مثال زدنی تبدیل شده است.

وی بصیرت افزایی و تشخیص درست وظیفه، پرهیز از جریان های آلوده سیاسی و همگام شدن با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مهم ترین وظیفه های دانشجویان برای حفظ و تقویت جبهه استکبار ستیزی توصیف و عنوان کرد: برخی جریان های آلوده سیاسی در تلاش بودند تا از تشکل های اسلامی دانشجویی به عنوان نردبانی برای دستیابی به هدف های خود بهره بگیرند.

مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ابراز داشت: جنبش های اسلامی دانشجویی همواره باید توجه داشته باشند که به دست آوردن موفقیت و نتایج ارزشمند، در گرو پیوند این نهاد فرهنگی با امام امت است.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به مبارزه مستمر رژیم شاهنشاهی با حرکت های دانشجویی اظهار داشت: اگر به تاریخ بنگریم، در خواهیم یافت که ویژگی هایی همچون عدالت طلبی، آزادی خواهی و محرومیت زدایی که از شعارهای اساسی دانشجویان بود، با حفظ منافع غربی ها، سلطه گری و استبداد که ویژگی رژیم پیشین بود، همخوانی ندارد؛ به همین سبب همواره با آن مبارزه می کردند.

وی افزود: تحمل ندای استقلال طلبی و عدالت خواهی دانشجویان برای این رژیم بسیار سخت و طاقت فرسا بود؛ زیرا این رژیم خود را ژاندارم منطقه و پشتیبان منافع غرب در منطقه می دانست.

مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با بیان این که 57 سال حکومت رژیم فاسد پهلوی نتوانست ندای دانشجویان را خاموش کند، ابراز داشت: این حکومت تلاش می کرد که فعالیت طلاب حوزه های دینی و در رأس آن ها امام خمینی(ره)، دانشجویان و علما را با خشونت و جنایت های بی رحمانه متوقف کند؛ اما هیچ گاه موفق نشد.

 

کارنامه کشورهای استکباری سرشار از خیانت و سیاهی است

مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به فعالیت های شوم و سابقه های سیاه کشورهای مستکبر در طول تاریخ اظهار داشت: ملت ایران بارها کشورهای مستکبری همچون انگلیس را آزموده و به این نتیجه رسیده که سیاست این کشور مبتنی بر خیانت و فریبکاری است.

وی اعتماد به این کشورها را نادرست توصیف و عنوان کرد: اعتماد و خوش بینی به کشوری که چپاول سرمایه ها، منابع و هستی کشورهای اسلامی را دستور کار خود قرار داده، عملی نادرست است.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که قشر دانشجویی تنها با ولایت فقیه بیعت کرده است، ابراز داشت: پیوند قشر دانشجویان با گروها و احزاب، کاری نادرست بوده و حضور این قشر در کنار امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی و آرمان گرایی و همراهی آن ها با رهنمودهای رهبری معظم، بیان گر این موضوع است.

 

دانشجویان امید رهبری هستند

مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در ادامه با اشاره به ولایت مداری قشر دانشجو و با بیان این که دانشجویان امید رهبری هستند، تصریح کرد: علاقه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان، بسیار روشن بوده و ما این مطلب را در دیدارهای این قشر فرهیخته با مقام معظم رهبری به زیبایی می بینیم.

/9452/503/ر

ارسال نظرات