۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۴۵۳۴

جمع آوری کمک یک میلیارد ریالی مردمی برای احداث کتابخانه ها در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سابق کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: در دو سال اخیر هر ماه یک کتابخانه به ظرفیت کتابخانه‌های استان اضافه و پس از 15 ماه از تأسیس انجمن خیران کتابخانه‌ساز، یک میلیارد ریال کمک مردمی برای احداث کتابخانه جمع‌آوری شد.
کتابخانه هاي کشور

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌ها در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی اظهار داشت: امروز ما باید از کتابخانه‌داری به سمت کتابداری برویم زیرا داشتن فقط یک فضای فیزیکی بیهوده است و اگر کتابدار مورد توجه جدی و رفاه نسبی قرار بگیرد سبب ایجاد انگیزه می‌شود تا بتواند کتابخوان‌ها را جذب کند.

 

وی با بیان این که در گذشته به کتابداری تخصصی نگاه نمی‌شد اما در حال حاضر دارای رشته دانشگاهی و نیازمند تخصص است، گفت: باید همکاری‌ها با مسؤولان استان و شهرستان‌ها زیاد باشد و هرکس که می‌تواند به کتابخانه‌ها کمک کند تا شاهد پیشرفت فرهنگ کتابخوانی باشیم.

 

وی با بیان این که دوره‌های آموزش تخصصی مطالعه کتاب در کتابخانه‌های کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: استقلال فرهنگی اساس استقلال در هر کشوری است.

 

 کتابخانه مرکزی مشهد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

امیرالله شمقدری نیز اظهار داشت: پروژه کتابخانه مرکزی مشهد که یک پروژه 18 ساله بود سال آینده افتتاح می‌شود.

 

 وی افزود:در دو سال اخیر هر ماه یک کتابخانه به ظرفیت کتابخانه‌های استان اضافه شد و پس از 15 ماه از تأسیس انجمن خیران کتابخانه‌ساز یک میلیارد ریال کمک مردمی برای احداث کتابخانه جمع‌آوری شد.

 

وی افزود: بحث نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها مسئله مهمی بود، که 200 درصد پرداخت نیم درصد افزایش یافت که بعضی از شهرداری‌ها بیشتر هم کمک کردند.

 

مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: پروژه کتابخانه مرکزی مشهد که یک پروژه 18 ساله بود فعال شد و سال آینده افتتاح می‌شود.

 

حسین اکبری خاطرنشان کرد: سند پیشرفت جامعه ایرانی 1404 تدوین و پیش روی ما است و اگر مبنا توسعه یافتن است کتابخوانی هم باید پیشرفت کند و نباید فقط در هفته کتابخوانی از آن حرف زد و بعد از آن مانند گذشته هیچ توجهی به این حوزه نداشته باشیم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان داشت: ما باید توجه کنیم که مشهد پایتخت فرهنگی اسلام در سال 2017 می‌شود و مسائل فرهنگی را جدی بگیریم تا بتوانیم چهره خوبی از مشهد مقدس نشان دهیم./934/د102/ب5 

ارسال نظرات