۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۳۴۵۳۶
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

ترویج فرهنگ وقف گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه وقف را یکی از مؤلفه‏های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مردمی بودن و عام‏المنفعه بودن اموال برخی متمکنین در کشور موجب سود دهی بیشتر آن مال و صرفه جویی بسیاری از اموال ملی می‏شود که قطعا در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است و این امر با احیا وقف فراگیر خواهد شد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در همایش وقف و حوزه‏های علمیه که در سالن همایش‏های حوزه علمیه دارالشفا برگزار شد گفت: این همایش از دستاوردها و اقدامات هماهنگ علما و مدیر حوزه علمیه کشور و سازمان اوقاف است که نشان دهنده همت زیاد برای ترویج فرهنگ وقف است.

 

وی در ادامه افزود: سازمان اوقاف برای اداره اموال وقفی در مسیر شریعت و فقه شیعه بیش از 500 هزار صفحه وقف نامه را مورد بررسی دقیق قرار داد؛ حدود چهار میلیون ساعت نفر فعالیت در این سازمان انجام شد تا همه وقف نامه های موجود بررسی شود تا بتوان در راستای نیات واقفین این موقوفات را فعال کرد.

 

وی علما را مهم‏ترین مبلغین وقف در تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: در همه وقف نامه‏ها راهنمایی علمای بلاد بر واقف مشخص است که این نشان دهنده تأثیر زیاد علما بر وقف بوده است اما متأسفانه پس از انقلاب علما و طلاب در تبلیغ وقف کم‏کاری داشته‏اند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین محمدی هم‏افزایی و مشارکت دستگاه‏های ذی‏ربط را در اجرای بهتر این سازمان خواستار شد و تأکید کرد: زمینی که در آن پژوهشگاه سلول‏های بنیادین رویان فعالیت می‏کند با هماهنگی با سازمان‏های دیگر احیا شد و در راستای تولید علم قرار گرفت.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین محمدی عمل امین و امانت داری را از راهبرد‏های سازمان اوقاف دانست و خاطر نشان کرد: نظارت حدود 400 فاضل حوزه علمیه از اجرای عمل به موقوفات در راستای نیات واقفین از فعالیت‏های این سازمان است.

 

وی در پایان وقف را یکی از مؤلفه‏های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مردمی بودن و عام‏المنفعه بودن اموال برخی متمکنین در کشور موجب سود دهی بیشتر آن مال و صرفه جویی بسیاری از اموال ملی می‏شود که قطعا در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است و این امر با احیا وقف فراگیر خواهد شد./1329/پ202/ف

ارسال نظرات