۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۳۴۵۳۷
سال گذشته صورت گرفت؛

اعزام 70 هزار روحانی به مدارس سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از اعزام 70 هزار روحانی سال گذشته به مدارس کشور خبر داد و گفت:: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و سؤوالات دینی و همچنین برنامه های دینی و فرهنگی از جمله مهم ترین وظایف این روحانیان اعزامی بوده است.
حجت الاسلام ملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ملکی، رییس کمیته همکاری های مشترک حوزه و آموزش و پرورش امروز در جمع خبرنگاران از توسعه و تقویت روابط میان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد این تعامل هر روز تقویت شود.

 

وی از اعزام 70 هزار روحانی سال گذشته به مدارس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و سؤوالات دینی و همچنین برنامه های دینی و فرهنگی از جمله مهم ترین وظایف این روحانیان اعزامی بوده است.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که همکاری های بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش رو به توسعه است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شاهد گسترش برنامه های دینی و فرهنگی در مدارس خواهیم بود.

 

رییس کمیته همکاری های مشترک حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به این که تاکنون نیز اقداماتی تبلیغی و فرهنگی مناسبی با همکاری حوزه های علمیه در مدارس سراسر کشور به اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این همکاری ها با مسؤولیتی که همه همکاران فرهنگی و حوزوی دارند با اجرای برنامه های مختلفی که طراحی شده است دنبال شود.

 

حجت الاسلام ملکی با مثبت ارزیابی کردن روحانیان در مدارس بر ضرورت تقویت این طرح تأکید کرد و افزود: حضور یک روحانی در بین دانش آموزان می تواند بستری برای گسترش و تقویت فرهنگی دینی دانش آموزان باشد.

 

وی با بیان این که حضور روحانیان با عنوان کارشناس های مذهبی در قالب طرح امین در حال اجرا است، تصریح کرد: حضور روحانیان در مدارس فراتر از طرح امین بوده است و امیدواریم این طرح تقویت شود.

 

رییس کمیته همکاری های مشترک حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: ارائه مشاوره مذهبی به دانش آموزان در مدارس با توجه به نیازهای روز آنان ضروری است که با توسعه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش مشاوره در مدارس با قوت بیشتری اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به فعالیت سازمان های مردم نهاد، ادارات اوقاف و سازمان تبلیغات در اعزام مشاوران مذهبی به مدارس خواستار افزایش حضور مبلغان شد.

 

وی با پر اهمیت خواندن نقش کارشناسان مذهبی در ارائه مشاوره های مورد نیاز خانواده ها و دانش آموزان تصریح کرد: علاوه بر این مشاوره ها دوره های آموزشی در قالب دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان نیز برگزار می شود.

 

رییس کمیته همکاری های مشترک حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به تعیین یازده اولویت کاری امسال برای توسعه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: با اجرای دقیق این برنامه ها و دستورالعمل ها شاهد توسعه و تقویت همکاری میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خواهیم بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت اطلاعات عمومی و تخصصی مبلغان اعزامی به مدارس تأکید کرد و گفت: مبلغان دینی باید همپای دانش آموزان اطلاعات خود را به روز کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشند.

 

حجت الاسلام ملکی از طلاب و روحانیان به عنوان قشری تأثیر گذار در جامعه یاد کرد و افزود: روحانیان به عنوان قشر پیشرو سعی می کنند متناسب با جامعه دانش خود را ارتقا دهند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات