۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۴۵۴۱
معاون پرورشی آموزش و پرورش خبر داد؛

اقامه نماز جماعت از سوی 970 روحانی در مدارس مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از فعالیت تبلیغی 969 در مدارس استان خبر داد.
اقامه نماز مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد شعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران صبح امروز در جلسه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران در ساری با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه علمیه برای همکاری با آموزش و پرورش، گفت: باید از این ظرفیت و پتانسیل در جهت تقویت مبانی دینی در مدارس بهره گیریم. وی ظرفیت موجود در حوزه های علمیه را فرصت مناسبی برای تربیت دینی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: این بستر همکاری باید با قوت بیشتری شکل گیرد تا شاهد ثمرات مهمی در این خصوص باشیم.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران به امضاء تفاهم نامه میان مدیر حوزه های علمیه کشور و وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما مکلف هستیم مفاد این تفاهم نامه را در استان پیگیری و اجرایی کنیم.

 

شعبانی در ادامه سخنان خود همکاری با حوزه علمیه مازندران جهت ساماندهی گروه های تبلیغی اعزامی به مدارس را یکی از برنامه های مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد و افزود: سال گذشته 27 گروه تبلیغی در مدارس استان مشغول فعالیت بودند که بسیاری از این گروه ها از شرایط لازم نیز برخوردار نبودند.

 

وی با بیان این که از این پس فعالیت هر گروه تبلیغی در مدارس مازندران منوط به تأیید حوزه علمیه استان خواهد بود، تصریح کرد: تصمیم گیری و تعیین تکلیف در خصوص فعالیت هر گروه تبلیغی در مدارس مازندران با نظر مدیریت حوزه علمیه مازندران خواهد بود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت تقویت روابط میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان تأکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم روابط و همکاری خود را با حوزه علمیه استان برای تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در مدارس گسترش دهیم.

 

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری گردهمایی ائمه جماعات مدارس مازندران فردا در ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور حجت الاسلام ملکی، رییس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ساری برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که در این همایش 500 نفر از ائمه جماعات مدارس استان نیز حضور دارند، بیان داشت: در این گردهمایی پیرامون اهمیت اقامه نماز اول وقت، فعالیت های دینی و فرهنگی مدارس، تقویت همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه و همچنین توسعه فضای نماز خانه ای مدارس استان بحث و بررسی خواهد شد.

 

شعبانی به طرح مدارس امین در مازندران اشاره کرد و با بیان این که از برنامه های نوین و اثرگذار روحانیان و مبلغان دینی در مدارس استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی استان طرح های تبلیغی و فرهنگی خود را برای بررسی به معاونت پرورشی ارائه دهند.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با تأکید براین که باید از اجرای برنامه های روزمره و نمادین در حوزه دینی و فرهنگی به شدت پرهیز کنیم، تصریح کرد: اگر به دنبال خروجی و اثرگذاری مناسب در این حوزه هستیم باید هدفمند، عمیق و با برنامه در این مسیر گام برداریم.

 

شعبانی با بیان این که احکام دینی ما قابلیت های بسیاری جهت جذب جوانان و نوجوانان دارد، گفت: باید از این قابلیت ها در جهت معرفت افزایی در میان دانش آموزان بهره گیریم.

 

وی با اشاره به این که در حوزه مسائل و آسیب‌های فرهنگی کارهای پژوهشی در حال انجام است، اظهار داشت: ایجاد فاصله در روابط عاطفی والدین و آسیب های ماهواره در دستگاه تعلیم و تربیت استان در حال بررسی هستیم.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: قصد داریم با همکاری شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مبانی و معارف دینی را برای دانش آموزان ترویج کنیم.

 

وی با بیان این که اشاعه و فرهنگ سازی و دیدار با علما و نخبگان دینی را در برنامه داریم، افزود: طرح مدارس امین و مدارس تبلیغ را در استان اجرایی می کنیم.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران همچنین از ایجاد 56 مدرسه امین تاکنون در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 969 امام جماعت در مدارس سراسر استان مشغول فعالیت هستند. /950/پ202/ب1

ارسال نظرات