۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۳۴۵۵۱

ویژگی های دانشجو از زبان حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که بصیرت و هوشیاری مهم ترین رسالت دانشجو است، گفت: حفظ روحیه استکبار ستیزی از ویژگی های دانشجو است.
ديدار اساتيد، طلاب و روحانيان لرستان با نماينده ولي فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز، در دیدار با دانشجویان دانشکده علوم و معارف اسلامی لرستان با تبریک و گرامیداشت 16 آذر گفت: حریت و آزادی خواهی از ویژگی های دانشجویان است.

وی با اشاره به فعالیت دانشجویان از بدو تأسیس دانشگاه بیان داشت: دانشجویان در عرصه های گوناگون حضوری فعال دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که نقطه عطف فعالیت دانشجویان 12 آذر 1332 بوده است، افزود: آن روزها که مردم نسبت به رژیم شاهنشاهی ابزار تنفر کردند، آمریکایی ها به کمک رژیم شاهنشاهی آمد و مردم را سرکوب کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان تحمل شرایط را نداشته و قیام کردند که حرکت آنان سنگ بنای استکبار ستیزی شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 از سوی دانشجویان عنوان داشت: این اقدام اوج فعالیت و استکبار ستیزی دانشجویان بود.

وی یادآور شد: در فتنه 88 نیز اوج بصیرت دانشجویان خود را نشان داد و آنان با بصیرت در صحنه حاضر شدند.

دانشجویان واقع بین و آرمان گرا باشند

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به ویژگی های دانشجویان بیان داشت: دانشجویان تراز ایران اسلامی باید واقع بین و آرمان گرا باشند.

امام جمعه خرم آباد با بیان این که دومین ویژگی جوانان تراز اسلامی حفظ روحیه استکبار ستیزی است، عنوان داشت: استکبار به کسی گفته می شود که منافع خویش را به منافع مردم ترجیح می دهد، در امور دیگران و کشورهای دیگر دخالت می کند.

وی تولید علم، دانش، اندیشه، فناوری، نوآوری، خلاقیت و ابتکار را از دیگر ویژگی های  جوانان تراز اسلامی بیان کرد و گفت: دانشجو باید جرأت نوشتن، پژوهش، خلاقیت و نوآوری را داشته باشند.

روحیه دانشجو روحیه ضد اشراف گری است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که روحیه دانشجو روحیه ضد اشراف گری است، ابراز داشت: عدالت خواهی، ظلم ستیزی و حرکت در مسیر ولایت از دیگر ویژگی های دانشجویان آگاه و با بصیرت است.

وی با بیان این که رسالت امروز دانشجویان همت بلند و آینده نگری است، خاطرنشان کرد: احساس مسؤولیت از دیگر رسالت های دانشجو است، دانشجو باید در رابطه با انقلاب شهدا، جامعه، جهان اسلام و دنیا احساس مسؤولیت کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان علم آموزی، تهذیب نفس، بصیرت و هوشیاری در برابر دشمنان را از دیگر رسالت های دانشجو و نسل جوان بیان کرد./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات