۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۳۴۵۶۴
مدیرکل صدا و سیمای قم:

حضرت زینب در جریان کربلا نقش رسانه را ایفا کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صدا و سیمای قم حضرت زینب(س) را رسانه و بلندگوی قیام عاشورا خواند و گفت: اگر قصد داشته باشیم مهمترین و نخستین رسانه‌ در جریان عاشورا را بشناسیم باید به خطبه‌ها، ناله‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب(س) بعد از شهادت امام حسین(ع) اشاره کنیم.
بهرام محمدي نيا، مديرکل صدا و سيماي استان قم

بهرام محمدی نیا، مدیرکل صدا و سیمای قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نقش حضرت زینب(س) در قیام کربلا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) به عنوان بانوی نمونه اسلام و چهره شاخص جریان کربلا، نقش ویژه‌ای در ماندگاری این قیام شکوهمند داشتند.

 

وی حضرت زینب(س) را رسانه و بلندگوی قیام عاشورا خواند و اظهار داشت: اگر قصد داشته باشیم مهمترین و نخستین رسانه‌ در جریان عاشورا را بشناسیم باید به خطبه‌ها، ناله‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب(س) بعد از شهادت امام حسین(ع) اشاره کنیم.

 

محمدی نیا به نقش تبلیغی و روشنگرانه حضرت زینب(س) اشاره و تأکید کرد: اگر حضرت زینب(س) بعد از جریان کربلا روشنگری‌ نداشتند این قیام ناقص می‌ماند و از سوی دشمنان اهل بیت(ع) مصادره می‌شد.

 

وی یادآور شد: امام حسین(ع) احترام ویژه‌ای برای زینب کبری(س) قائل بودند همچنین ائمه اطهار(ع) با عبارات مختلف از ایشان تقدیر به عمل آورده‌اند و به خاطر مصائب ایشان مجالس عزاداری برگزار کرده‌اند.

 

مدیرکل صدا و سیمای قم ابراز کرد: انقلابی که حضرت زینب(س) به وجود آوردند نخست در سطح کوفه و شام آغاز شد اما در مرحله بعد به انقلاب‌های فراگیری در سراسر عالم تبدیل شد که انقلاب اسلامی نیز محصول ایثارگری و روشنگری زینب کبری(س) است.

 

وی زندگی حضرت زینب(س) را الگو خواند و گفت: زینب کبری(س) در تمام مراحل زندگی و در جایگاه‌های مختلف به‌ویژه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی با حفظ حجاب و عفاف برای مردان و زنان عالم الگو هستند.

 

مدیرکل صدا و سیمای قم به نقش رسانه در انتقال سبک زندگی اسلامی به جامعه با محوریت ائمه اطهار(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند در راستای سبک زندگی اسلامی، شخصیت حضرت زینب(س) را به جامعه معرفی کند زیرا با تمام مجالس و محافلی که وجود دارد حق مطلب ادا نشده و نخواهد شد.

 

محمدی نیا به شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) همانند حضرت زینب(س) در گام تبلیغ و ترویج معارف دینی به جامعه گام برداشتند که انشاءالله بتوانیم این بزرگواران را در زمینه‌های مختلف به‌ویژه سبک زندگی اسلامی به جامعه معرفی کنیم./908/302/ع

ارسال نظرات