۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۳۴۵۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

ارمغان شبکه‌های ماهواره‌ای سست عنصری مطلق است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: ارمغان استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای به جوامع بشری بی بند و باری و سست عنصری مطلق است.
حجت الاسلام عليانسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین علیانسب، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی امروز در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه پیام نور هشترود با موضوع «ماهواره آری یا نه» اظهار داشت: هیچ یک از برنامه‌های ماهواره‌ای بدون پشتوانه فکری و اهداف مغرضانه به صورت رایگان در اختیار مخاطبان ایرانی قرار نمی‌گیرد.

 


وی با اشاره به این‌که ماهواره ابزاری برای استحاله فرهنگی ملت ها است، ادامه داد: استکبار جهانی امروز برای ورود آسان به کشورها به جای حمله نظامی از طریق رسانه ها اقدام می کند، دشمنان با سرمایه گذاری کلان در بخش ماهواره تلاش دارند با تولید برنامه های مختلف ضد فرهنگی، جوامع اسلامی به ویژه ایران را از راه اصلی خود منحرف کنند.

 


حجت الاسلام علیانسب ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در برابر خانواده‌های سنتی، خیانت همسران به یکدیگر، عدم احترام به والدین، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر، هویت زدایی از مفهوم خانواده، عادی سازی سقط جنین، تعصب زدایی و کاهش غیرت و بلوغ زودرس را از آسیب‌های ماهواره در کشور برشمرد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز هویت زدایی از خانواده دینی و ایرانی را از جمله آسیب های جدی استفاده از شبکه های ماهواره‌ای دانست و افزود: عامل وقوع بسیاری از طلاق ها در میان زوج های جوان استفاده آنان از شبکه های ماهواره‌ای است، در حقیقت بسیاری از معضلات بر گرفته از تأثیرات منفی سریال های هدفمند شبکه های غربی است.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با تشریح ابعاد و ویژگی های جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی ایران افزود: در جنگ نرم، دشمن، با توپ و تانک به مرزهای جغرافیایی حمله نمی کند، بلکه به صورت کاملا نامحسوس در خانواده ها رخنه کرده و بحران‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی راه اندازی می کند.

 


وی با تأکید بر این‌که شبکه های ماهواره ای به دنبال حذف انسانیت و اخلاقیات و گسترش شیعه ستیزی در جهان هستند، خاطرنشان کرد: ارمغان استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای به جوامع بشری بی بند و باری و سست عنصری مطلق است که باعث فروپاشی کانون خانواده می شود.

 


حجت الاسلام عیانسب با بیان این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان غربی به دنبال تغییر سبک زندگی و ذائقه ملت ایران و البته جوامع اسلامی هستند، تصریح کرد: اگر سبک زندگی مردم با نگاه کردن به شبکه های ماهواره ای عوض شود، راه و رسم درست زیستن گم می شود و زندگی در مسیر دشواری قرار می گیرد.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان این‌که تغییر سبک زندگی به دنبالش تغییر هویت و فرهنگ را به همراه دارد، ادامه داد: اگر در ایران اسلامی زندگی به سبک ماهواره ای تغییر یابد همه چیز ایرانیان اعم از غیرت و هویت آنان زیر سؤال می رود و این مسأله زیبنده یک کشور اسلامی نیست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات