۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۵۸۳
رییس اداره اوقاف آمل:

ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.
رييس اوقاف آمل

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت هفته وقف گفت: ستاد گرامی داشت هفته وقف با حضور کارشناسان و مدیران اجرایی امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان آمل در اداره اوقاف و امورخیریه این اداره تشکیل شد.

 

حجت الاسلام علیخانی افزود: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه را شناخته و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به کار گرفت که باید در این راستا برای ترویج فرهنگ وقف تلاش شود.

 

وی وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که فرهنگ وقف کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بسیار زیادی دارد، افزود: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بستری برای کاهش محرومیت های مادی و معنوی جامعه فراهم می کند.

 

وی بیان این که هفته وقف فرصت مغتنم و ارزشمندی جهت انعکاس تلاش ها و زحمات خانواده بزرگ اوقاف و امورخیریه در پاسداشت این سنت حسنه است، افزود: وقف به عنوان صدقه جاریه ای است که در تاریخ اسلام از پایه های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است و مؤمنان پاک‌اندیش و پارسا هر یک به فراخور حال خویش بدین امر اهتمام ورزیده و از خود میراثی جاودان به یادگار گذاشته اند که این میراث گرانقدر اینک در دستان ما قرار دارد.

 

حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: برنامه های گرامی داشت هفته وقف در راستای ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری، ایجاد بستری مناسب جهت ترغیب مردم به سنت حسنه وقف و ایجاد وقف های جدید و معرفی خدمات ارزشمند واقفان، خادمان و فعالان این عرصه صورت می گیرد.

 

وی به برنامه های اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل در هفته وقف اشاره کرد و بیان داشت: تبلیغات محیطی با محوریت گسترش فرهنگ وقف در شهرستان و امامزادگان و بقاع متبرکه صورت می گیرد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم در این هفته خبرداد و گفت: غرفه های متعددی از جمله اسناد وقفی، عملکرد امامزادگان، بقاع متبرکه و اداره اوقاف و امورخیریه آمل و مشاوره وقف در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این که جلسات پرسش و پاسخ با حضور اقشار مختلف مردمی برگزار می شود، افزود: ویژه برنامه های رحلت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که محافل نورانی انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود، بیان داشت: برنامه های نشست صنفی وقف با حضور اقشار مختلف مردمی صورت می گیرد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از برگزاری همایش بزرگ یاوران وقف خبرداد و افزود: در این مراسم از فعالان عرصه وقف شهرستان آمل تقدیر می شود.

 

وی با بیان این که مراسم غبارروبی گلزار مطهر شهدای امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: نشست های تبیین فرهنگ وقف و نقش ارزشمند آن در جامعه با حضور مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل صورت می گیرد./1314/ت303/ب1

ارسال نظرات