۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۳۴۵۸۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

دستیابی ایران به بالاترین سطح پیشرفت دفاعی با کمترین بودجه

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایمان دانشمندان ایرانی در برابر دشمنان گفت: استقامت و ایمان دانشمندان ایرانی در زمینه های علمی و دفاعی، کشور را با کمترین هزینه به بالاترین سطح پیشرفت دفاعی رسانده است.
دکتر اسماعيل کوثري، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در سالن همایش های دانشگاه مفید قم با بیان افزایش اعتماد به نفس نیرو های علمی ایرانی بعد از انقلاب، نقش مهم دانشجویان را برای پیشرفت کشور پس از انقلاب قابل توجه دانست.
 
وی با اشاره به نقشه های غربی ها برای نابود کردن ایران گفت: بعد از انقلاب غرب تلاش های متعددی برای نابودی ایران انجام داد و امید زیادی به موفقیت داشت اما نقش اساسی رهبری و حضور پر شور مردم همیشه در صحنه را فراموش کرده بود بنابراین در همه صحنه ها شکست های بزرگی خورد و اولین شکست را در جنگ تحمیلی تجربه کردند.
 
کوثری در ادامه افزود: جوانان انقلاب و جنگ با توجه به موقعیت کشور در آن زمان با بصیرتی که داشتند، حضور فعالی در صحنه های حساس ایفا کردند و نمونه بارز استقامت بودند و ما باید از جوانان دوران جنگ بصیرت و استقامت را بیاموزیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با توجه به امنیت امروز کشورمان تصریح کرد: حضور با بصیرت جوانان دوران دفاع مقدس و خون شهدا این امنیت را به وجود آورده به گونه ای که دشمن به خود اجازه نمی دهد حتی یک قدم در کشور به صورت عملی ناامنی ایجاد کند.
 
وی به بودجه تصویبی مجلس در زمینه دفاع اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ایران نسبت به دیگر کشورها کم ترین بودجه را برای دفاع هزینه می کند اما با توجه به عزم قوی نیروهای علمی و عشق و ایمان، بالاترین پیشرفت را در زمینه های دفاعی داشته ایم.
 
کوثری با اشاره به سابقه هسته ای ایران ابراز داشت: کشور های زیادی قبل از انقلاب برای انرژی هسته ای در ایران سرمایه گذاری کرده بودند اما بعد از انقلاب به خاطر پیشرفت دانشمندان هسته ای ایران و پیشرفت قابل توجه در این زمینه و بومی شدن غنی سازی اورانیوم، ایران را تحریم کردند؛ زیرا غرب عملا همه چیز را برای خود می خواهد و از پیشرفت دیگر کشور ها هراس دارند.
 
وی با توجه به مقاومت دانشمندان کشور در مقابل دشمنان خاطر نشان کرد: بعد از تحریم ایران دانشمندان با راهنمایی های رهبر انقلاب و روحیه استقامت در برابر استکبار موفق به غنی سازی اورانیوم شدند و به همین علت دشمنان با به شهادت رساندن آنها هراس خود از دانشمندان ایرانی را ثابت کردند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ضعف دشمنان اسلام و ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام با برنامه هایی موفق شدند پیشرفت اساسی در دل کشور های اسلامی داشته باشند اما بعد از انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت جوانان با ایمان ایران اسلامی دشمنان ضعیف شدند و با بیداری ملت به خاطر خون شهدا دشمنان با شکست های اساسی مواجه شدند.
 
کوثری در پایان با توجه به قدرت علمی ایران تاکید کرد: سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد، با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب ایران هیچ گاه به سوی ساخت سلاح هسته ای حرکت نمی کند چون با مقدسات و مباحث شرعی ما منافات دارد./1322/پ202/ج
ارسال نظرات