۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۳۴۶۳۱
حجت الاسلام نقویان:

جوانان فرصت طلایی کشور هستند/حرام خواری منشأ معضلات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جوانان فرصت طلایی کشور برای پیشرفت و تعالی هستند گفت: دشمنان ایمان جوانان را هدف گرفته‌اند و در تلاش هستند با گسترش فساد جوانان را از حرکت بازنگه دارند و ریشه این معضلات اخلاقی در حرام خواری است.
حجت الاسلام نقويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام ناصر نقویان عصر امروز در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو گفت: افرادی که معتقد هستند دانشگاه ها منجمد شده‌اند و فضای دانشجویی را بی تحرک و خموده توصیف می‌کنند بیایند و شور و هیجان و نشاط دانشجو و دانشگاه را تماشا کنند و در حقیقت این اشخاص در توهم به سر می‌برند.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم برخورد با ملاطفت و دوستی و رواج محبت در جامعه افزود: اگر نهال دشمنی و کینه را ریشه کن کنیم و درخت محبت را در کشور بکاریم شاهد حسادت و رشک مردم دنیا به ملت ایران و کشور ایران خواهیم بود و باید بتوانیم مهر، نشاط، محبت و دوستی را در جامعه پایدار کنیم تا با اتحاد و انسجام به اهداف نظام مقدس اسلامی برسیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه سخنان خود را نام دیگری برای عصر نامید و تصریح کرد: از منظر من عصری که در آن هستیم و دورانی که سپری می‌کنیم زمانه بدلیجات و عصر بدلیجات و اجناس تقلبی است و نه تنها در کشور خودمان بلکه در سرتاسر دنیا شاهد هستیم که محصولات تقلبی بسیاری در بین جوامع وجود دارد و همواره بدلیجات و محصولات تقلبی در حال افزایش هستند و این معضل منحصر به هیچ چیز نمی‌شود و همه چیز در همه عرصه ها نسخه تقلبی و بدلی دارد.

 

حجت الاسلام نقویان با اشاره به رشد عرفان‌ها و ادیان تقلبی و کاذب بیان کرد: نه تنها قیافه ها و افکار و اشکال و شخصیت ها تقلبی شده است بلکه شاهد هستیم جلسات ادیان و عرفان های تقلبی و بدلی همواره در حال رشد هستند و عارفان تقلبی به این جلسات دامن می‌زنند و حقیقت را با کذب و دروغ مخلوط می‌کنند و به خورد افراد می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه امروزه حق و باطل درهم تنیده شده است و تشخیص حقیقت مشکل است گفت: داعش یکی از گروه هایی است که اسلام تقلبی را قصد دارد به جهان عرضه کند، داعشی ها در ابتدا با ظواهری فریبنده وارد شدند و بعد با همین حرف‌های خوب و فریبندگی دست به جنایات بسیار وحشیانه زدند.

 

کارشناس مسائل فرهنگی مذهبی وضعیت طلحه و زبیر و مواضع آنها در زمان امام علی (ع) را نمونه ای از اختلاط حق و باطل باهم خواند و تصریح کرد: معاویه شخصی بود که مبدع و موجب ایجاد شدن گروه ها و فرقه های بدلی و دروغین در اسلام شد و از آن زمان بود که اندیشه ها و تفکرات بدلی و کاذب به عنوان یک حربه راهبردی مورد استفاده قرار گرفت و تا کنون ادامه داشته است ولی مردم باید با جریان شناسی و شناخت صحیح از مسائل و اسلام فریب این فرقه ها را نخورند.

 

حجت الاسلام نقویان نسل جوان را فرصت طلایی کشور خواند و خاطر نشان کرد: این سرمایه باید دارای دو ویژگی باشد و جوانانی که از این دو ویژگی مهم برخوردار هستند در حقیقت مهمترین سرمایه برای کشور محسوب می شوند و این دو ویژگی جسم سالم و روح پرنشاط است و جوانان با استفاده از این موضوع می‌توانند در کشور نقش آفرینی کنند.

 

وی خیانت، دزدی، علم فروشی و شرارت را در دانشگاه‌ها بسیار ناچیز و حداقلی دانست و اظهار کرد: بی عفتی ها و رواج بی اخلاقی و فساد در جامعه که امروزه شاهد آن هستیم و همواره در حال افزایش است نتیجه گسترش فساد ملی و ربا خواری و حرام خواری است و تا زمانی که این مشکل حل نشود شاهد رواج معضلات اخلاقی اجتماعی خواهیم بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه جوانان را هدف اصلی تهاجم دینی و فرهنگی دشمنان ذکر کرد و افزود: امروزه دشمنان ایمان و فرهنگ دینی جوانان را مورد تهاجم قرار داده‌اند و هدف اصلی آنها این است که نسل جوان را به عنوان یک سرمایه مهم و اصلی در کشور از حرکت در راه رشد و تعالی بازدارند.

 

کارشناس مسائل فرهنگی مذهبی خاطر نشان کرد: ظلم و فساد و بی عدالتی پایدار و همیشگی نخواهد ماند و به همین دلیل است که نباید بی تدبیری ها و اشتباهات و گناهان خود را نادیده بگیریم و کتمان کنیم زیرا روزی حقایق برای همه آشکار خواهد شد، تحت هر شرایطی باید با نیرنگ و فریب مبارزه کرد و اجازه نداد فریبکاری و دروغ در جامعه رواج پیدا کند./1304/پ202/ب6

ارسال نظرات