۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۶۷۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ افتتاح مسجد روستای هلان اهر، رونمایی از کتاب نصف گمشده و انتصاب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد مسرت، کارگردان هنرهای نمایشی گفت: 30 تعزیه خوان و هنرمند در نمایش «غریب قریب»، عاشورا و مظلومیت امام سجاد(ع) را روایت می کنند، این نمایش در ارتباط با خطبه امام سجاد(ع) در مسجد اموی و خطابه حضرت زینب(س) در مجلس یزید است.


وی با بیان این‌که نمایش عاشورایی غریب قریب دهه آخر صفر 20 تا 30 آذر ماه جاری در خانه هنر تبریز به روی صحنه می رود، گفت: این نمایش به منظور شناساندن بیشتر وقایع عاشورا در شام و به ویژه معرفی چهره قهرمانانه امام سجاد (ع) اجرا می شود.


مسرت ادامه داد: نمایش غریب قریب پیش از این در سال های 91 و 92 در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29بهمن و فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز با استقبال بسیار خوب علاقه مندان هنر نمایش روبرو شده بود.


مسجد روستای هلان اهر افتتاح شد


مسجد امام حسین(ع) اولین پروژه عام المنفعه بسیج سازندگی سپاه عاشورا در روستای هلان اهر افتتاح شد، بازسازی و مقاوم سازی این مسجد با اعتباری بالغ بر 650میلیون ریال در مدت 45 روز در مساحت 300 مترمربع به همت بسیج سازندگی شهرستان اهر تکمیل شده است.


سرهنگ پاسدارسید صفرقائمی، رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان این‌که رویکرد بسیج سازندگی را محرومیت زدایی و اجرای طرح های عام المنفعه دانست و گفت: بسیج با توجه به زلزله اخیر ارسباران تمام توان خویش را در راستای بازسازی و آبادانی منطقه به کار گرفت و پس ازخانه دار کردن تمامی ساکنین این مناطق دربحث بازسازی مساجد، جاده ها و پل ها ورود کرده است.


وی با اشاره به نقش مساجد به عنوان پایگاه نشر ارزش ها و معارف اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز مساجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی جهان اسلام نقش مهمی در ترویج فرهنگ استکبار ستیزی و تمسک به آموزه ها، داشته های دینی و اعتقادات مذهبی باحضور و تجمع گسترده مردم دارند.


رونمایی از کتاب "نصف گمشده"


مراسم رونمایی از کتاب "نصف گمشده" نوشته‌ محمد شکری‌فرد با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و حوزه هنری استان و با حضور شعرای برجسته‌ی  کشوری و استانی در تبریز برگزار شد.


کتاب "نصف گمشده" از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است که شامل 35 غزل از محمد شکری فرد، شاعر جوان و خوش ذوق استان می باشد، این کتاب محصول برگزاری کارگاه های شعر و نقد ادبی در شهرستان های استان آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان هشترود است.


محمد شکری فرد متولد شهرستان هشترود است که شعر را از سال 86 آغاز کرده و هم اکنون مسئول انجمن آفاق شهرستان هشترود است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  با خرید 100نسخه از این اثر و ارائه لوح تقدیر از این شاعر جوان تجلیل به عمل آورد.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی منصوب شد


اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی طی حکمی زهرا کرمانی را به عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری منصوب کرد و در حکم انتصاب کرمانی بر اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه امور زنان و خانواده تاکید کرد.


زهرا کرمانی دارای 23 سال سابقه فعالیت در حوزه امور زنان و تشکل‌های مدنی است و پیش از این در یک دوره 15 ساله مشاور امور بانوان استانداران آذربایجان شرقی بوده است.


عضویت در هیأت منصفه مطبوعات استان، نظارت بر پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه زنان و خانواده، برگزاری همایش‌ها، کنگره‌های علمی و نمایشگاه‌های مختلف توانمندی‌های بانوان و ریاست مجمع کارآفرینی ویژه زنان استان از دیگر سوابق کرمانی است.


وی همچنین در تشکیل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کمیته‌های تخصصی کارگروه امور بانوان استان نقش فعال داشته است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات