۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۳۴۶۹۱

اعزام بیش از دو هزار زائر پیاده خراسان جنوبی به کربلا

خبرگزاری رسا ـ مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در آستانه اربعین حسینی بیش از دو هزار نفر از مردم ولایتمدار خراسان جنوبی به صورت پیاده از شهرستان های مختلف استان عازم کربلا و زیارت مزار امام حسین(ع) شده اند.
پياده روي اربعين حسيني از ايران تا کربلا(منطقه صفر مرزي چزابه)

حجت الاسلام ابوالفضل نوفرستی، مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که در سال جاری پیاده روی اربعین به نمایش اقتدار امت اسلامی تبدیل شده و گروه هایی مانند داعش از ترس امت اسلامی سکوت اختیار کرده اند، گفت: پیاده روی اربعین به ظالمان نشان می دهد که پیروان مکتب عاشورا در هیچ برهه ای از تاریخ از دشمن ترس ندارند و همیشه آماده جانبازی و شهادت بوده و به هیچ وجه داعش و هم پیمانان صهیونیستی آن ها با ترور و شهادت مردم بی گناه نمی توانند راه امام حسین را در جامعه کم رنگ و خالی از رهرو کنند.

 

وی با بیان این که تنها زائران امام حسین (ع) شیعیان نیستند، ادامه داد: حضور زائران از سراسر جهان نشان می دهد نهضت حسینی یک نهضت جهانی است و انقلاب امام حسین(ع) تنها به یک ملت و به یک مذهب اختصاص ندارد.

 

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به این که عشق امام حسین(ع) دوری و نزدیکی نمی شناسد، گفت: مردم متدین خراسان جنوبی که عشق به امام حسین(ع) در تمامی زندگیشان برجسته است مانند سایر عاشقان ابا عبدالله(ع) خود را به کاروان پیاده اربعین حسینی رسانده و تاکنون بیش از دو هزار نفر از استان در قالب کاروان پیاده عازم کربلا شده اند.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به این که این کاروان را 50 اتوبوس همراهی می کنند، ادامه داد: این زائران مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به این که یک سوم این زائران را زنان و دو سوم را مردان تشکیل می‌دهند، افزود: این کاروان‌ها در قالب هیئت های فامیلی، دسته های عزاداری هیئتی، مسجدی و اقوام هستند که در هسته‌های 600 نفره،100 نفره، 7 نفره،10 نفره عازم کربلا شده اند.

 

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان این که پیاده روی اربعین به امت های جهانی نشان می دهد که شیعه بر حق است و هیچ جیز نمی تواند او را از این حق دور کند، ادامه داد: داعش با کشتار شیعیان فکر می کرد بتواند جلوی تشرف مردم به تشییع و اسلام را بگیرد در حالی که با هر شهیدی که از مسلمانان گرفت روحیه امید و ایثار برای مقابله با ظالم را در میان آنها زنده کرد.

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان این که پیاده روی اربعین نماد اتحاد اسلامی در مقابل ظالمان است، اظهار داشت: همان طور که مردم با پیاده روی اتحاد خود را به دشمنان نشان داده اند با اتحاد یکدیگر هم زمینه نابودی داعش و تمامی دشمنان اسلام را فراهم کرده و بسترهای لازم برای ظهور را ایجاد خواهند کرد./968/ت302/ب5

 

 

ارسال نظرات