۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۷۱۹

ذهنیت مردم عراق نسبت به ایران ۱۸۰ درجه تغییر کرده است

خیرگزاری رسا ـ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با بیان اینکه در حال حاضر ذهنیت مردم عراق نسبت به ایران ۱۸۰ درجه تغییر کرده است، گفت: اگر یک کار فرهنگی جامع در کشور عراق صورت گیرد شاهد پیشرفت مناسبی در برخورد دو ملت خواهیم بود.
شكرالله طاهري سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، شکرالله طاهری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا در دیدار مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، مشکلات فرهنگی موجود در این کشور را یادآور شد و کلید حل آن را همکاری، هماهنگی و وحدت با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب خواند.



وی در ادامه تهاجم داعش به کشور عراق را محکوم کرد و با اشاره به خسارت‌های آن، گفت: این تهاجم دل‌های مردم عراق و ایران را به هم نزدیک‌تر کرد و نخستین پیامد آن برای ما موضع‌گیری حیدر العبادی بود که گفت اولین کشوری که از مردم عراق دفاع کرد جمهوری اسلامی ایران بود و ما نمی‌توانیم از این کشور جدا باشیم.



سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با بیان این‌که در حال حاضر ذهنیت مردم عراق نسبت به ایران 180 درجه تغییر کرده است و باید از این فرصت استثنایی به خوبی برای تحکیم برادری بین دو ملت استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر یک کار فرهنگی جامع در کشور عراق صورت گیرد، شاهد پیشرفت مناسبی در برخورد دو ملت خواهیم بود.



وی همچنین با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، حضور 20 میلیون زائر طی دو هفته در کربلای معلی را با توجه به خدمات بسیار پایین معجزه دانست و اظهار داشت: یکی از مسیحیان در مسیر نجف کربلا به یکی از شیعیان گفته بود که خدای ما و شما یکی و پیامبرمان جدا است، اما در عشق به امام حسین(ع) با هم برابریم./840/د102/ب6

ارسال نظرات