۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۷۲۳

شباب الامام الخمینی به استقبال زائران اربعین رفتند

خبرگزاری رسا ـ این روزها عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که از ایران اسلامی به کربلای معلی آمده اند در حال آماده سازی موکب امام رضا (ع) هستند که برنامه های آن از 18 ماه صفر مصادف با 20 آذرماه آغاز می شود.
استقبال موکب شباب الامام الخميني از ازئران اربعين


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، برپا کردن موکب برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به یک رسم زیبا و ماندگار از سوی مردم ولایتمدار عراق تبدیل شده است که البته این کار زیبا رنگ ایرانی هم به خود گرفته است.

این روزها عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که از ایران اسلامی به کربلای معلی آمده اند با همکاری هیأت شباب الامام الخمینی به صورت خودجوش در حال آماده سازی موکب امام رضا (ع) هستند تا با نظارت بعثه مقام معظم رهبری برنامه های سخنرانی و مداحی را از پنجشنبه 18 صفر تا شنبه 20 صفر برگزار کنند.

براساس برنامه اعلام شده از سوی هیأت شباب الامام الخمینی در کربلا، مراسم موکب امام رضا (ع) از ساعت 19 روز پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی و مداحی مهدی سلحشور آغاز و روز جمعه در همان ساعت با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی سلحشور ادامه می یابد.

موکب امام رضا (ع) که در کربلای معلی، خیابان جمهوری، زمین حسینیه قمی ها احداث شده با دسته عزاداری ایرانیان کربلا که به همین نام مزین شده است، تفاوت دارد، هرچند برخی از برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به صورت ثابت و در ایام اربعین در آنجا برگزار می شود.

در حال حاضر برپایی نماز جماعت، پاسخ گویی به مسائل شرعی، روایتگری مصور حماسه عاشورا، ارسال بلوتوث های فرهنگی و ارائه بروشورهای مرتبط با اربعین حسینی برخی از فعالیت های انجام شده در موکب ثابت امام رضا (ع) به شمار می رود که از شب اربعین با سخنرانی و مداحی همراه و تا روز پس از اربعین نیز ادامه دارد./840/102/ع

ارسال نظرات