۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۴۷۳۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است، تصریح کرد: سنت وقف بیان از آینده نگری اسلام است که باید تقویت شود.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات، گفت: وقف میراث گرانقدر و جاودانی است که در قرآن و گفتار و سیره پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) تاکید فراوان شده است.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: مال و اموال برای انسان ماندگار نیست بلکه آزمایشی برای انسان است و باید در مسیر خودش که دین و مسائل دینی است هدایت کنیم.

 

امام جمعه محمودآباد، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ وﻗﻒ را زﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎز اﺣﯿﺎی ارزش ھﺎی ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﺑﺴﻂ و ﮔﺴﺘﺮش اﯾﻦ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺗﻼش ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است، تصریح کرد: سنت وقف بیان از آینده نگری اسلام است که باید تقویت شود.

 

استاد حوزه علمیه  مازندران، ادامه داد: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.

 

وی افزود: پیامبرگرامی اسلام، حضرت علی(ع) و ائمه معصومین(ع) وقف های بسیار زیادی داشته اند و این سنت ماندگار باید حفظ شده و در راستای ترویج آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: وقف در نشر فرهنگ و ارزش های اسلامی، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با تکاثر و حرث و تنش های اجتماعی بسیار اثر گذار است و این یکی از مهم ترین اثرات وقف است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: تریبون نماز جمعه مشوق مردم و همراه اوقاف در ترویج فرهنگ مقدس وقف است و تلاش دارد در راستای ترویج این فرهنگ ارزنده و والا در جامعه اسلامی گام بردارد.

 

وی با بیان این که امام زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شود، گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی براساس فرمایش مقام معظم رهبری  شاهد روند رو به رشدی در استان مازندران هستیم و در این جهت همه ما در خدمت امامزادگان و بقاع متبرکه می باشیم.

 

امام جمعه محمودآباد با تقدیر از زحمات کارکنان ادارات اوقاف و اداره کل اوقاف، گفت: دغدغه اوقاف موضوع وقف و موقوفات است و قطعاً وظیفه ایجاب می کند که در گسترش فرهنگ وقف و احیای موقوفات همگان با اوقاف همکاری و تعامل داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات