۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۳۴۷۴۸

از فعالان عرصه عفاف و حجاب خراسان رضوی تجلیل شد

خبرگزاری رسا ـ در همایشی با حضور قائم مقام وزیر کشور از فعالان عرصه عفاف و حجاب خراسان رضوی تجلیل شد.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب، با حضور آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، سیدمرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور، رشید پور، استاندار خراسان رضوی و فرمانداران شهرستان ها و دیگر ارگان های دولتی و نهادهای مردمی صبح امروز در سالن همایش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

محسن صادقی، معاون سیاسی و اجتماعی خرسان رضوی، با بیان این که صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی بحث تازه ای نیست، گفت: این امر در اصول متعدد از قانون اساسی از جمله اصول 3، 19، 20، 21، 41، 46، 47و در مصوبات 556، 589 و 427 شورای انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی به دفعات مورد تأکید قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این که  در مصوبه 427 سازمان های مختلفی عهده دار تکالبف و مسؤولیت در حوزه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شدند، افزود: در جهت تحقق این مصوبات در سال 1391 ساختاری تاسیس شد که شامل سه سطح ستاد مرکزی صیانت که 42 دستگاه اجرایی در این ستاد عضویت دارند، ستاد صیانت استان ها که 22 سازمان در آن عضو می باشد و ستاد صیانت شهرستان ها که به رساست فرماندار شهرستان است.

 

صادقی، با بیان این که در این حوزه تنها با تکیه بر بخش دولتی نمی توان به وظایف و تکالیف فرهنگی پرداخت، تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد نیز در این حوزه شکل گرفت و توانمند شده اند و کارهای خوبی انجام شده است از جمله افتتاح نمایشگاه استانی که دیروز شروع به کار کرده است.

 

معاون سیاسی و اجتماعی خرسان رضوی، هدف از اجرای این همایش و نمایشگاه را هم افزایی، ارتقاء فعالیت ها و تحقق عزم ملی که به بتوانیم به جامعه دینی پاسخ دهیم از اهداف راهبری عنوان کرد.

 

قائم مقام صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان خراسان رضوی، با اشاره به این که کارهای فرهنگی دیر بازده است، اظهار کرد: با نگاه به تاریخچه و اهداف و وظایف ترسیم شده دراین حوزه می بینیم که با عقب ماندگی اساسی مواجه هستیم و تحرکات که با تأکید ویژه استاندار شروع شده است، آغاز خوبی است اما هنوز به نتیجه مطلوب دست نیافته ایم و باید سنجش و ارزیابی میزان اثربخشی فعالیت ها را داشته باشیم و براساس آن این فعالیت هارا استمرار و تعمیق دهیم و از حالت نمایشگاهی و همایشی به صورت باور عمومی و در غالبی که مورد توجه نسل های دوم و سوم انقلاب است انتقال دهیم.

 

وی  با بیان این که  تلاش شده است ضمن ترسیم نقشه راه به اهداف راهبردی این کار توجه شود، افزود: در درجه اول به این پدیده نباید از نگاه و زاویه خاص پرداخت بلکه دید جامع نگر داشته باشیم، توجه به مدیریت نیازها و تحولاتی که در عرصه اجتماعی  و شکل گیری نیازها برای نسل های جدید و انطباق آن ها با مبانی دینی داشته باشیم و کسب اقبال اجتماعی و  تبدیل این حرکت به یک مطالبه عمومی به ویژه در نسل های جوان را داشته باشیم.

 

صادقی خاطرنشان کرد: مدیریت عالمانه در این حوزه و اهداف راهبردی مستلزم برآورد صحیح و عمیق از وضعیت موجود ظرفیت ها و پتانسیل ها و نو آوری ها است و با توجه به ظرفیتی که خراسان رضوی دارد در دو عرصه دولتی و مردم نهاد اجرا کنیم.

 

معاون سیاسی و اجتماعی خرسان رضوی، با بیان این که در همایش و نمایشگاه فعالیت ها و دست آوردها کارهای مفیدی در بخش های طراحی و ترویج انجام شده است، تصریح کرد: این امر فرصتی است تا ظرفیت های یکدیگر را بشناسیم و بخش های تکراری را منطبق کنیم و همچنین با این هم افزایی به یک حرکت پایدار و اثربخش دست یابیم.

 

قائم مقام صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، با اشاره به حضور 22 دستگاه اجراییی در ستاد استان ها و شهرستان ها و 10 سازمان مردم نهادمردمی در این نمایشگاه، افزود: این همایش و نمایشگاه آغاز گامی است که در تحقق سیاست های راهبردی ستاد برگزار شده و امید است با باور عمیق دستگاه ها نه صرفا کلیشه ای به اهداف دست یابیم.

 

گفتنی است در پایان این همایش از دستگاه ها و فرمانداران فعال در عرصه عفاف و حجاب تجلیل شد./1310/پ203/ب5

 

 

ارسال نظرات