۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۳۴۷۴۹
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حرکت های مقطعی و جزیره ای در حوزه فرهنگی به هیچ وجه اثرگذار نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که حرکت های مقطعی و جزیره ای در حوزه فرهنگی به هیچ وجه اثرگذار نخواهد بود، بیان داشت: برنامه های این بخش باید با هدفگذاری مشخص و سرعت لازم همراه باشد تا شاهد ایجاد یک جریان مناسب در کشور باشیم.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلامر علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران  امروز در گردهمایی ائمه جماعات مدارس استان در ساری با تأکید بر نیاز سنجی در حوزه فعالیت های دینی و فرهنگی جامعه، گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی با نیازهای این بخش متناسب نیست.

 

وی با بیان این که دشمن با بهره گیری از همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خود در جهت تبلیغ برنامه های انحرافی خود به سرعت در حرکت است، افزود: متأسفانه برنامه های ما برای مقابله با این حرکت سریع و شتابان دشمن، کافی و رضابت بخش نیست.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که حرکت های مقطعی و جزیره ای در حوزه فرهنگی به هیچ وجه اثرگذار نخواهد بود، بیان داشت: برنامه های این بخش باید با هدفگذاری مشخص و سرعت لازم همراه باشد تا شاهد ایجاد یک جریان مناسب در کشور باشیم.

 

حجت الاسلام غفاری به جمعیت دوازده و نیم میلیون نفری دانش آموز در کشورمان اشاره کرد و با بیان این که دشمن برای همه این تعداد دانش آموز برنامه و طرح مشخصی دارد، تصریح کرد: توجه به تربیت دینی این جمعیت قابل توجه نیازمند برنامه ریزی و پرهیز از موازی کاری است.

 

وی با بیان این که فعالیت و برنامه های حوزه علمیه تنها برای مسأله نماز نیست، تأکید کرد: حوزه های علمیه از ظرفیت ها علمی، پژوهشی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت ها در جهت تعمیق باورهای دینی نسل جوان جامعه به کار گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که ظرفیت موجود در حوزه های علمیه می تواند بهترین پتانسیل برای رفع بسیاری از آسیب ها فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: نباید از این ظرفیت اثرگذار و ارزشمند جامعه غافل بود بلکه باید با تقویت و تعامل برنامه های مشترک در جهت استفاده بهینه از این ظرفیت ها تلاش کرد.

 

حجت الاسلام غفاری تقویت حوزه های علمیه را یک ضرورت بسیار مهم دانست و گفت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را در جهت تضعیف اصول و مبانی دینی ما به کار گرفته رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه می تواند گامی مؤثر در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان باشد.

 

محمد شعبانی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این همایش با بیان این که انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگ دارد، گفت: همه تلاش مجموعه فعالان در دستگاه تعلیم و تربیت، تقویت مبانی دینی در میان دانش آموزان است.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ نماز در میان دانش آموزان عزمی جدی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 696 روحانی وظیفه خطیر اقامه نماز جماعت در مدارس مازندران را عهده دار هستند.

 

معاون پرورش آموزش و پرورش مازندران با اشاره به گسترش فرقه های انحرافی و نوظهور در جامعه، بر ضرورت توجه به مبانی دینی در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: آسیب شناسی و اجرای راه‌کارهای عملیاتی مانع آسیب فرهنگی به دانش‌آموزان می‌شود.

 

شعبانی در ادامه سخنان خود همکاری و تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه را گامی مهم و اثرگذار در جهت اجرای فعالیت های بنیادین دینی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نهادی مستقل فرهنگی با ظرفیت بالایی است که به مسائل مربوط به دین  تخصصی می‌پردازد و پاسخگوی شبهات دینی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات