۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۳۴۷۶۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

ضرورت راه اندازی سرحلقه های نماز در مراکز فرهنگی و اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت راه اندازی سرحلقه‎های نماز در همه مراکز دینی، فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و ظرفیت مدارس و ادارات در تشکیل این حلقه‎ها را بی بدیل دانست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست ستاد اقامه نماز این استان، با بیان این که متأسفانه جامعه اسلامی از حقیقت نماز فاصله گرفته است، افزود: با وجود این که از سوی دستگاههای فرهنگی فعالیتهای مؤثری در راستای اشاعه فرهنگ نماز صورت گرفته است اما همچنان تا رسیدن جامعه به حقیقت این فریضه الهی فاصله بسیار وجود دارد.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که همه امور فردی و اجتماعی آحاد جامعه باید حول محور نماز رقم بخورد، به دستور امام علی(ع) به کارگزاران دستگاهش مبنی بر این که بکوشید تمام امور را با محوریت نماز انجام دهید اشاره کرد.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر ضرورت کسب انرژی از نماز در انجام کارها و برنامهریزیهای روزانه از سوی مسؤولان گفت: نماز به عنوان یک اصل و حقیقت همیشه ماندگار، موتور متحرک در همه امور و تنها راه بقای فعالیتها است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نماز را پل ارتباطی بین انسان و خدا دانست و افزود: اگر انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌ها از طریق نماز تأمین نشود و ارتباط انسان با خدا به واسطه اقامه نماز برقرار نشود، به یقین آن فعالیت بیاثر خواهد شد.
 
این مقام مسؤول، فعالیت منهای نماز را بی محتوا، تهی و بی ارزش خواند و تصریح کرد: کارها به برکت نماز جایگاه، تأثیرگذاری و ماندگاری پیدا میکنند که اگر غیر از این باشد، همه امور فانی و زودگذر خواهد بود.
 
رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، اقامه‌ صحیح و توجه همزمان به قالب و روح نماز را کلیدی‌ترین عنصر برای اصلاح فرد و جامعه دانست و تأکید کرد: نشانه‌های اسلامی، به‌ویژه نماز باید در بخش‌های گوناگون جامعه‌ اسلامی آشکار باشد و در همه‌ امور نیز رعایت شود.
 
وی افزود: اگر نماز نباشد هیچ چیز نیست و اگر نماز باشد همه چیز هست؛ این چنین نگاه و بینش نسبت به نماز نه شعاری بلکه شعوری و یک حقیقت انکار ناپذیر است.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری بر ضرورت راه اندازی سرحلقههای نماز در همه مراکز دینی، فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و ظرفیت مدارس و ادارات در تشکیل این حلقهها را بی بدیل دانست.
 
حجت‏الاسلام والمسلمین نکونام به ظرفیت‌های گسترده امروزی برای ترویج معارف الهی اشاره کرد و گفت: به یقین فضای مجازی یکی از این ظرفیتها است که اگر درست مورد استفاده قرار گیرد، نتیجه و خروجی مطلوبی دارد.
 
وی با تأکید بر این که از فضای مجازی نباید غافل شد، تصریح کرد: نه تنها غفلت از فضای مجازی به هیچ وجه مورد قبول نیست بلکه باید در رأس همه امور قرار بگیرد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات