۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۷۷۷
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

استفاده از نیروی انسانی با روحیه جهادی نقطه آغاز مبارزه با مفاسد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همکاری سه قوه را لازمه دست یابی به سلامت اداری و اقتصادی کشور عنوان کرد و از عدم دستیابی به منویات رهبری ابراز تأسف کرد.
علي جليليان عضو کميسيون اقتصادي مجلس
علی جلیلیان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با برگزاری "همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد"، تلاش‏های انجام شده در زمینه مبارزه با فساد اداری و اقتصادی را ناکافی عنوان کرد و گفت: به هر حال تلاش‏هایی انجام شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همکاری سه قوه را رمز پیشرفت جامعه اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: در صورتی که سه قوه، با هماهنگی دست به دست هم دهند موفقیت حاصل خواهد شد.
وی مسئولیت قوه مجریه را بیش از سایر قوا عنوان کرد و اظهار داشت: قوه قضائیه زمانی که جرم انجام شده است ورود پیدا می کند و این قوه مجریه است که باید با انتصاب مسؤولان انقلابی، متدین و سالم زمینه‏ساز تحقق جرم نباشد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برخورد قوه قضائیه با مفاسد اداری و اقتصادی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مباشران انجام جرم‏های مالی، نیروی انسانی است که کنترل آن کار سختی است و عزمی جدی طلب می‏کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکیدبر استفاده از افراد متدین و سالمی در امور اجرایی اظهار داشت: اگر ما دولت سالمی داشته باشیم، شاهد انجام هیچ جرمی از این دست نخواهیم بود.
وی در مورد عدم رضایت مقام معظم رهبری  در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان مدیریت جهادی نامگذاری کردند تا مدیران شایسته که آشنا با شئونات یک مدیر اسلامی باشند و آن را اجرا کنند در جامعه به کارگیری شوند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان گفت: متأسفانه در بسیاری از امور سهل انگاری شده و منویات رهبری تحقق پیدا نکرده است. امید است با تلاش بیشتر و همکاری بیشتر قوا به خواسته‏های مقام معظم رهبری دست یابیم. /836/302ت/ج
ارسال نظرات