۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۳۴۷۸۴
آیت الله علم الهدی:

حجاب ضامن اجرایی برای همه ارزش ها و احکام شرعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، حجاب را ضامن اجرایی برای همه ارزش ها و احکام شرعی عنوان کرد و گفت: عدم احساس خطر در گسترش بی حجابی و فرهنگ هتک حرمت حجاب باعث شده است که توجه لازم و شایسته به از سوی مسؤولان با وجود متدین بودنشان صورت نگیرد.
حجاب ضامن اجرایی برای همه ارزش ها و احکام شرعی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب که امروز در سالن همایش های آستان قدس برگزار شد، با بیان این که از سال 85 تا به امروز قانون نافذ و جامعی در مسأله رعایت حجاب و عفاف و بیان شرح وظایف در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گفت: هشت سال است که از تصویب این قانون می گذرد، اما متاسفانه به صورت کامل اجرا نشده یا از سوی بعضی نهادها مثل وزارت کشور اقدام خاصی صورت گرفته است ولی هنوز به نقطه کاملی که حداقل مورد استقبال نهاد اجرایی و موظف در این قانون باشد قرار نگرفته است.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به عفاف و حجاب، افزود: حجاب یک واجب شرعی است و بی حجابی، حرام شرعی می باشد.

 

آیت الله علم الهدی، با بیان این که چرا مسأله حجاب آن گونه که شایسته است مورد اهتمام قرار نگرفته است، تصریح کرد: اکثر جریان های مدیریتی کشور با هر بینش و رویکرد سیاسی در خانواده های متدین شکل گرفته اند و وابستگی دینی و اصول فرهنگی در آن ها نهادینه شده است بنابراین به خاطر ضعف ایمان و بی توجهی مسؤولان به ااین مسأله شرعی و فقهی دین نیست.

 

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به این که عدم احساس خطر در توسعه بی حجابی و فرهنگ هتک حرمت حجاب باعث شده است که توجه لازم و شایسته بوسیله مدیریت های مختلف در کشور با همه ارزش مداری و متدین بودن نشده باشد، افزود: عمق خطر در کشف حجاب محسوس نبوده و عظمت و اهمیت رعایت حجاب بعنوان یک ضامن اجرایی برای همه ارزش ها و احکام شرعی مورد توجه واقع نشده است.

 

وی در ادامه به بررسی و بازبینی  مسأله حجاب را از دیدگاه مدیریتی و بی حجابی را از دیدگاه سیاسی و امنیتی دخیل در حفظ ارزش های نظام پرداخت و افزود: در حوزه مدیریتی یک اداره اگر کار خلاف شرع صورت گیرد، آثار بیشتر این محرمات در حوزه شخص یا حوزه محدود مشاهده می شود ولی اگر در جمعیت بالایی صورت گیرد تمام نظام مدیریتی را مختل می کند و تمام شئون مدیریتی یک مدیر را آن کارمند بی عفت در آن اداره بر هم می زند که این امر در مدیریت مهم می باشد.

 

آیت الله علم الهدی، با بیان این مطلب که آرامش در مدیریت یک نظام مدیریتی مهم است، تصریح کرد: اگر در یک جامعه آرام باشد مدیریت در حوزه های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی راحتر است و در صورت التهاب ان جامعه مدیریت سخت تر و سنگین تر می شود.و این آرامش را یک جریان بی عفتیبر هم می زند و مانند یه جرقه قابل اشتعال تمام گرایش های نفسانی و مطامع جنسی  و نفسانی جامعه به خصوص جوانان می شود.

 

امام جمعه مشهد، با ذکر این نکته که آرامش و تولید التهام از هر عاملی قوی تر است، گفت: این عامل مدیریت را در هر ردهع ای زیر سوال می برد. حجاب نقش اساسی در حوزه مدیریت دارد و اگر رعایت نشود، مدیریت مختل می شودبنابراین صرف نظر از جنبه دینی رعایت آن واجب است.

 

وی از نظر سیاسی نیز این امر را مهم دانست و ادامه داد: تجربه تاریخی نشان داده است که آن روزی که استعمار انگلیس در صدد سلطه بر کشورمان و رقابت با همسایه شمالی بود، تنها راه را در این دید که دین را از جامعه بردارد و هنگامی که موفق به این امر نشدنند در زمان رضا خان که از عوامل آن ها بود، با شنیع ترین حرکت های زور مندانه به براندازی حجاب روی آوردند.

 

آیت الله علم الهدی، با بیان این که بی حجابی یک امر حساس، ضد امنیتی و براندازنده نظام مطرح می باشد، افزود: حجاب یک امر اساسی است و مدیران یک نظام در درجه اول بقا و استمرار و تداوم اجتماعی آن موضعیت دارد.

 

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به آیات قرآن در مساله حجاب اظهار کرد: آیات قرآن به عنوان ملاک اصلی در تأمین حجاب و نهی از بی حجابی است. بی حجابی ویروسی است که از درون انسان را می شوراند و همه حدود را هتک می کند و جامعه به صورت جانور صفت در می آید و این واقعیتی است که از دیدگاه مدیریتی به آن باید توجه شود.

 

امام جمعه مشهد، در خصوص پیامد بی حجابی گفت: بی حجابی در دین تفرقه می اندازد، در محیط زندگی ناامنی ایجاد می کنند، مدیریت را چه فردی چه کلان متزلزل می کند و امنیت نظام را بر هم می زند.

 

وی با ذکر این مطلب که حجاب به عنوان یک احوال شخصی در نظر گرفته می شود در صورتی که این چنین نیست، تصریح کرد: حجاب به عنوان بک مسأله فقهی، یک تکلیف اجتماعی است و بی حجابی یک جریان براندازاننده نظام به شمار می رود.

 

آیت الله علم الهدی، به کسانی که در زمینه حجاب فعالیت می کنند توصیه کرد در جهت تبیین ابعاد اجتماعی آن نسبت به بعد فقهی، بیشتر کار کنند و افزود: در تبیین موقعیت های اجتماعی و سیاسی در جامعه به خصوص نسل جوان  و نیز ابعاد مدیریتی در بین مدیران را بیشتر توجه کنیم.

 

وی در پایان گفت: حجاب مسأله عملی است و با تبیین حل نمی شود و نیاز به حرکت های عملیاتی است و تولیت آستان قدس رضوی و وزارت کشور که ناظر بر این امر است توجه داشته باشند که اجرای قانون حجاب به خصوص در اجرای وظایف نهادها به صورت برنامه جدی عملیاتی و در کشور تبلیغ شود و به عنوان یک سند افتخار در دولت 11 بدرخشد./1310/پ202/ب5     

ارسال نظرات