۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۳۴۸۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

تقویت فرهنگ اسلامی مهم ترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی را مهم ترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان ذکر کرد.
حجت الاسلام حسام - گفتمان ديني آسيب هاي ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام یحیی حسام، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی امروز در گفتمان دینی «آسیب شناسی ماهواره، اینترنت و موبایل» که به همت نهاد تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان در مرکز این شهرستان برگزار شد، ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی را یکی از مهم ترین ابزارهای جنگ نرم دشمنان دانست و افزود: اگر چه می شود از ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده مفید و سازنده داشت اما در حال حاضر این ابزارها به جلوه های آشکار تهاجم فرهنگی دشمنان بدل شده اند.

 

وی با بیان این که دشمنان با استفاده از ماهواره و اینترنت در پی ترویج دین ستیزی، از بین بردن ارزش های اخلاقی و اسلامی و نیز قبح زدایی از گناه و روابط نامشروع در جامعه اسلامی هستند، اضافه کرد: وارد کردن ماهواره به خانه همانند آوردن آتش به درون خانواده است، آتشی که دیر یا زود دامن همه اعضای خانواده را گرفته و پس از آن نیز به سطح جامعه تسری می یابد.

 

حجت الاسلام حسام تصریح کرد: حتی افرادی که در کشورهای غربی و جوامع سکولار زندگی می کنند نیز از تباه شدن نسل های آینده در اثر استفاده از برنامه های ماهواره ای مخرب نگران بوده و مانع از تماشای برخی برنامه ها از سوی فرزندان خود می شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به شمار زیاد شبکه های فارسی زبان ماهواره ای، این میزان سرمایه گذاری رسانه ای دشمنان را دارای اهدافی بزرگ و خطرناک دانست و افزود: دشمنان نظام اسلامی با این حجم از جنگ نرم و عملیات روانی در نظر دارند بنیان خانواده و نظام اسلامی را سست کنند تا زمینه برای تحقق اهداف شوم آنها فراهم شود.

 

حجت الاسلام حسام با اشاره به تبعات بی توجهی خانواده ها به آسیب شبکه های ماهواره ای، اظهار داشت: یکی از نخستین آسیب های استفاده از شبکه های ماهواره ای از سوی کودکان و نوجوانان ترویج خشونت است که متأسفانه با فراگیر شدن استفاده از ماهواره امروز آن را جامعه خود مشاهده می کنیم.

 

وی دومین آسیب تماشای برنامه های شبکه های ماهواره ای را سست شدن بنیان خانواده های مسلمان دانست و اضافه کرد: ناپایداری در روابط خانوادگی یکی از مهم ترین و مخرب ترین تبعات استفاده بدون کنترل و یا حتی باکنترل ماهواره در خانواده به شمار می رود.

 

حجت الاسلام حسام با بیان این که ورود ماهواره به کانون خانواده همانند ورود یک فرد نامحرم و لاابالی به خانه و دوستی ناباب برای فرزندان است، خاطرنشان کرد: برنامه های ماهواره ای با اثرگذاری حساب شده در پی اختلاف افکنی بین اعضای خانواده، دین گریزی، شکست مرزها و حریم ها و وارونه نشان دادن حقایق سیاسی و اجتماعی موجود در کشور هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به راهکارهای مقابله با آسیب های ماهواره و اینترنت در خانواده و جامعه، اظهار کرد: ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی مهم ترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است.

 

به گفته وی افزون بر این ارتقای سطح آگاهی خانواده ها، برنامه ریزی مناسب برای پر کردن درست اوقات فراغت افراد خصوصا جوانان و نوجوانان، ترویج الگوهای رفتاری مناسب در خانواده و اجتماع و ... از دیگر راهکارهای مقابله با آسیب های ماهواره در خانواده و جامعه اسلامی ایران به شمار می روند.

 

گفتنی است، در پایان این گفتمان حجت الاسلام یحیی حسام، استاد حوزه و دانشگاه استان خراسان شمالی به سؤالات و شبهات شرکت کنندگان پاسخ داد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات